Mec√°nica de materiales
Thread poster: Momoka
Momoka  Identity Verified
Local time: 05:16
Japanese to Spanish
+ ...
May 20, 2005

Necesito un diccionario o glosario Ingl√©s-Espa√Īol de t√©rminos de mec√°nica de materiales, o de Ingenier√≠a que incluya esta √°rea. Saben de alguno que est√© disponible en la red? O conocen alg√ļn buen diccionario que valga la pena comprar?

Direct link Reply with quote

Parrot  Identity Verified
Spain
Local time: 21:16
Member (2002)
Spanish to English
+ ...
GlossPost May 20, 2005

Los recursos en l√≠nea que tiene ProZ.com se encuentran debajo del men√ļ "Community" (arriba). La biblioteca de enlaces se llama GlossPost. Usa la interfaz para seleccionar los idiomas fuente y meta y prueba con la categor√≠a BSO 635 (Materials technology), 625 (Materials handling) o "Technical" bajo categor√≠a general.

Cuando todavía estaba estudiando, me aficioné al Diccionario Politécnico de Federico Beigbeder-Atienza que teníamos en la biblioteca. Lo tengo ahora y no me arriepiento (aunque es muy caro).

[Edited at 2005-05-20 17:15]

Momoka  Identity Verified
Local time: 05:16
Japanese to Spanish
+ ...
TOPIC STARTER
GlossPost May 20, 2005

Muchas gracias, Parrot. Veo que hay bastantes referencias en la página, y ya mismo empezaré a buscar la información que necesito. Gracias por llamar mi atención hacia el GlossPost; para ser sincera, no lo había tomado en cuenta. Veamos que encuentro.

To report site rules violations or get help, contact a site moderator:

You can also contact site staff by submitting a support request »

Mec√°nica de materiales

Advanced search

SDL Trados Studio 2017 Freelance
The leading translation software used by over 250,000 translators.

SDL Trados Studio 2017 helps translators increase translation productivity whilst ensuring quality. Combining translation memory, terminology management and machine translation in one simple and easy-to-use environment.

More info »
TM-Town
Manage your TMs and Terms ... and boost your translation business

Are you ready for something fresh in the industry? TM-Town is a unique new site for you -- the freelance translator -- to store, manage and share translation memories (TMs) and glossaries...and potentially meet new clients on the basis of your prior work.

More info »

Forums
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search