Advice needed sworn translation courses, Spain
Thread poster: marox79

marox79
Local time: 12:17
Spanish
+ ...
Nov 9, 2005

Hola

Me llamo Mar y necesito información sobre la obtención del título de traductor jurado para España.
Soy licenciada por la Universidad de Salamanca,1997-2001, con inglés como especialidad.
Mi duda es que tenía entendido que para obtener esa certificación, era necesario pasar un examen del ministerio de asuntos exteriores. Sin embargo, encuentro informaciones que hablan de exención de examen. Igualmente, me han comentado que según la universidad en la que obtengas tu licenciatura en traducción, ya sales con el título automáticamente.

Si en mi caso necesitara aprobar el examen, agradecería que me recomendarais algún curso, puesto que aunque no he encontrado muchos, siempre es mejor tener la opinión de alguien "de dentro" que lo haya realizado.

Gracias de antemano.

Saludos
Mar

Direct link Reply with quote

To report site rules violations or get help, contact a site moderator:

You can also contact site staff by submitting a support request »

Advice needed sworn translation courses, Spain

Advanced search

Anycount & Translation Office 3000
Translation Office 3000

Translation Office 3000 is an advanced accounting tool for freelance translators and small agencies. TO3000 easily and seamlessly integrates with the business life of professional freelance translators.

More info »
Wordfast Pro
Translation Memory Software for Any Platform

Exclusive discount for ProZ.com users! Save over 13% when purchasing Wordfast Pro through ProZ.com. Wordfast is the world's #1 provider of platform-independent Translation Memory software. Consistently ranked the most user-friendly and highest value

More info »

Forums
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search