Off topic: OFF TOPIC Un hombre es capaz de amamantar a sus hijos
Thread poster: Patricia Posadas

Patricia Posadas  Identity Verified
Spain
Local time: 09:50
Member (2002)
English to Spanish
+ ...
Nov 6, 2002

¡¡Si lo llego a saber antes!!

Un hombre es capaz de amamantar a sus hijos

http://es.news.yahoo.com/021030/159/2arq6.html

COLOMBO, Sri Lanka (AFP) - Un hombre de 38 años, oriundo de Sri Lanka, viudo desde hace tres meses, parece tener la habilidad de amamantar a sus dos hijos, según contaron los médicos a un periódico local.

B. Wijeratne, de Walapone, a 186 km de la Colombo, perdió a su mujer mientras ésta daba a luz a su segundo hijo.

\"Mi hija mayor rechaza la leche en polvo\", afirmó el hombre al periódico Lankadeepa.

\"Una noche le ofrecí mi pecho para que dejara de llorar. Entoces me di cuenta de que era capaz de amamantarla\", dijo Wijeratne.

El Dr. Damal Jayasinghe, director en funciones de un hospital en Kurunegala, aseguró que los hombres pueden producir leche si se activa la hormona de la prolactina.

Seguro que hay alguna manera de activar esa hormona ... manual o químicamente. Si alguna está amamantando que empiece a tocarle las T-T-S a su pareja

Direct link Reply with quote

To report site rules violations or get help, contact a site moderator:

You can also contact site staff by submitting a support request »

OFF TOPIC Un hombre es capaz de amamantar a sus hijos

Advanced search

CafeTran Espresso
You've never met a CAT tool this clever!

Translate faster & easier, using a sophisticated CAT tool built by a translator / developer. Accept jobs from clients who use SDL Trados, MemoQ, Wordfast & major CAT tools. Download and start using CafeTran Espresso -- for free

More info »
BaccS – Business Accounting Software
Modern desktop project management for freelance translators

BaccS makes it easy for translators to manage their projects, schedule tasks, create invoices, and view highly customizable reports. User-friendly, ProZ.com integration, community-driven development – a few reasons BaccS is trusted by translators!

More info »

Forums
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search