Prorrata redondeada?
Thread poster: Maria Asis
Maria Asis  Identity Verified
Spain
Local time: 19:23
Member (2002)
English to Spanish
+ ...
Jan 28, 2003

Hola a tod@s!

Estoy haciendo el cálculo de la prorrata del IVA y me sale un número muy pequeño: 0, 28.

Sabeis si se debe redondear a la unidad superior como es habitual o se queda como 0? Ayer en la Administración, el funcionario me dijo que se redondeaba a la unidad superior, pero ahora dudo que se aplique lo mismo aquí. (Con lo que no me podré deducir nada del IVA que he pagado ) El teléfono de consultas está siempre sobrecargado.

Si me podeis echar un cable, os lo agradeceré.

Maria José

Direct link Reply with quote

J. Calzado
Local time: 19:23
English to Spanish
+ ...
No estoy muy seguro Jan 29, 2003

de a qué te refieres, pero a la hora de redondear hay que tener en cuenta que en los modelos e impresos de Hacienda las cifras han de tener dos decimales, de forma que:

2,346 = 2,35

2,344 = 2,35

2,399 = 2,40

2,28 = 2,28

No sé si esto te servirá de algo o ya lo sabías, en ese caso perdona la perogrullada. Un saludo.

JCD

Direct link Reply with quote

To report site rules violations or get help, contact a site moderator:

You can also contact site staff by submitting a support request »

Prorrata redondeada?

Advanced search

Déjà Vu X3
Try it, Love it

Find out why Déjà Vu is today the most flexible, customizable and user-friendly tool on the market. See the brand new features in action: *Completely redesigned user interface *Live Preview *Inline spell checking *Inline

More info »
PerfectIt consistency checker
Faster Checking, Greater Accuracy

PerfectIt helps deliver error-free documents. It improves consistency, ensures quality and helps to enforce style guides. It’s a powerful tool for pro users, and comes with the assurance of a 30-day money back guarantee.

More info »

Forums
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search