precios y derecho de autor
Thread poster: fcomoz
fcomoz
Local time: 03:57
Spanish to Italian
+ ...
Nov 8, 2007

Hola a todos,

soy italiana, y vivo en Barcelona. Es la primera vez que me ofrecen un trabajo en tierra iberica, y no tengo idea de las tarifas y de las formas para cobrar.

en este caso no se trata de traduccion, si no de un trabajo de escritura de unos textos descriptivos para un libro.
La editorial me ofrece 0,065 euros por palabra escrita ( en castellano!), se trata de casi 12000 palabras para entregar en 2 semanas.
En Italia sería considerado un precio muy bajo, pero no conozco el mercado español, asi que me gustaría enterarme si es normal.

Y también, me gustaría saber si aqui tambien existe la forma de pago segun el "derecho de autor",y que tipo de tasación supone. ( en italia se calcula el 25% del 75%).

muchisimas gracias, y a ver como pinta todo esto...

francesca

Direct link Reply with quote

To report site rules violations or get help, contact a site moderator:

You can also contact site staff by submitting a support request »

precios y derecho de autor

Advanced search

PerfectIt consistency checker
Faster Checking, Greater Accuracy

PerfectIt helps deliver error-free documents. It improves consistency, ensures quality and helps to enforce style guides. It’s a powerful tool for pro users, and comes with the assurance of a 30-day money back guarantee.

More info »
BaccS – Business Accounting Software
Modern desktop project management for freelance translators

BaccS makes it easy for translators to manage their projects, schedule tasks, create invoices, and view highly customizable reports. User-friendly, ProZ.com integration, community-driven development – a few reasons BaccS is trusted by translators!

More info »

Forums
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search