Busco diccionario de mercadotecnia o de publicidad
Thread poster: BuuGee

BuuGee
United States
Local time: 16:07
Spanish to English
Mar 21, 2003

Sabe alguien donde puedo comprar un diccionario de publicidad escrito en espanol e ingles? Si no, me agradezco visitar un sitio de web que ofrece lo mismo. Gracias.
[addsig]

Aurora Humarán (X)  Identity Verified
Argentina
Local time: 21:07
English to Spanish
+ ...
Diccionarios Mar 23, 2003

Hola Buu, veo que vivís en EE UU y traducís del español al inglés.

Acá van mis tres preferidos:

Dictionary of Marketing Terms (Toffler, Imber....sí de Barron´s... es excelente)

Diccionario de Mercadotecnia de Domette, det. Limusa. México.

Dictionary of Retailing and Merchandising. (Rosenberg. ed. Wiley de New York). Es genial, incorpora la jerga del retail y del trade marketing.

Por librerías en tu país, calculo que te podrá orientar mejor un colega compatriota. Yo he sido turista un par de veces pero nada más. icon_wink.gif

Por libreríasa virtuales, imagino que Amazon los puede tener.

Acá te paso una dirección con un glosario de publicidad muy bueno. Inglés-español y las explicaciones en español.

http://www.adlatina.com/html/glosario/glosarioA.php3

A tu disposición para cualquier otra cosa que se relacione con la Comercialización o el Mercadeo o la Mercadotecnia o (en tu idioma) el Marketing, uno de mis amores.

icon_smile.gif Saludos, Au

To report site rules violations or get help, contact a site moderator:

You can also contact site staff by submitting a support request »

Busco diccionario de mercadotecnia o de publicidad

Advanced search

Protemos translation business management system
Create your account in minutes, and start working! 3-month trial for agencies, and free for freelancers!

The system lets you keep client/vendor database, with contacts and rates, manage projects and assign jobs to vendors, issue invoices, track payments, store and manage project files, generate business reports on turnover profit per client/manager etc.

More info »
TM-Town
Manage your TMs and Terms ... and boost your translation business

Are you ready for something fresh in the industry? TM-Town is a unique new site for you -- the freelance translator -- to store, manage and share translation memories (TMs) and glossaries...and potentially meet new clients on the basis of your prior work.

More info »

Forums
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search