Brownies - vad ska vi ha dem till?
Thread poster: Anette Herbert

Anette Herbert  Identity Verified
Local time: 06:37
English to Swedish
+ ...
Jun 25, 2003

Nu när jag blivit Platinum har jag vad jag vet ingen användning för Brownies längre. De försvann illa kvickt när jag bjöd på jobb - och det var viktigt att kolla upp frågor och hålla med eller lägga in ord i ordlistor för att samla på sig nya.
Den sporren har nu försvunnit när det är gratis att bjuda på jobb (dessutom lättare att få dem..!, nu samlas de på hög men vad ska jag ha dem till??
Kan jag skänka till någon behövande som vill använda dem i budgivningen? Det tycker jag vore bra.

Hälsningar
Anette!

Direct link Reply with quote

Hans-Bertil Karlsson
Sweden
Local time: 07:37
Norwegian to Swedish
+ ...
Äta upp dem kanske ?? Jun 25, 2003

Anette U wrote:

Nu när jag blivit Platinum har jag vad jag vet ingen användning för Brownies längre.

Om Brownies kommer i form av kladdiga chokladkakor äter jag gärna upp dem

Skämt åsido - du kan faktiskt använda dem som betalningsmedel nästa gång du förnyar ditt medlemskap. Det behövs 6000 för att du ska få utnyttja dem och då räcker de normalt till cirka halva avgiften

Hans B

Mats Wiman  Identity Verified
Sweden
Local time: 07:37
Member (2000)
German to Swedish
+ ...

Moderator of this forum
Spara dina Brownies Jun 25, 2003

Anette U wrote:

Nu när jag blivit Platinum har jag vad jag vet ingen användning för Brownies längre. De försvann illa kvickt när jag bjöd på jobb - och det var viktigt att kolla upp frågor och hålla med eller lägga in ord i ordlistor för att samla på sig nya.
Den sporren har nu försvunnit när det är gratis att bjuda på jobb (dessutom lättare att få dem..!, nu samlas de på hög men vad ska jag ha dem till??
Kan jag skänka till någon behövande som vill använda dem i budgivningen? Det tycker jag vore bra.

Hälsningar
Anette!

Kära Anette!

Don't worry! Det ännu långt ifrån klart vad Brownies kan användas till, men det är klart att ditt Brownies-saldo kan komma att vara en tillgång.
F.ö. är de redan nu en tillgång i den meningen att de bevisar din status som ProZ-hjälpare. De utgör ett plus vid valet av översättare med följande logik:
"Den som hjälper, kan i allmänhet någonting".

Hälsn

Mats

English to Swedish
+ ...
TOPIC STARTER
Brownies - Jun 25, 2003

Det låter ju bra, Hans - och om du har vägarna förbi någongång ska jag bjuda på äkta Brownies!

Hilsen
Anette

English to Swedish
+ ...
TOPIC STARTER
Brownies för översättning Jun 25, 2003

Kära Mats! Jag föreslog faktiskt Henry att man kunde använda Brownies till att betala kollegor för översättnings eller redigeringshjälp, ett slags insidessystem. För en del (inklusive mig själv) hjälper ju gärna andra i mån av tid med kortare översättningar eller redigering och det borde (tycker jag) finnas något slags officiellt utrymme för detta. Henry har sparat detta förslag för framtida behov, men om det finns fler idéer hur man kan använda Brownies så skicka dem till Henry.

Jag skulle gärna donera till newbies (nya prozmedlemmar) som vill lämna bud på jobb också.

Anette

Erik Hansson  Identity Verified
Germany
Member (2002)
Swedish
+ ...
Brownies för reklamruta Jun 30, 2003

Hej!
Jag brukar för det mesta avstå ifrån att käka upp mina brownies och använder dem hellre till reklam, dvs. "TextAds" (se "My ProZ.com" -> "My TextAds"). Det är ju ett bra sätt att slippa betala in pengar, eller hur?
Mvh
Erik

English to Swedish
+ ...
TOPIC STARTER
Vad vi kan använda dem till Mats- Jun 30, 2003

Tack för alla svar - så Brownies kan
användas till att
- betala medlemsavgift
- betala för annonsering
- vara bra att ha i framtiden

Förslag till Mats att ta upp vidare att - denna information läggs in på Browniessidan där det står hur många man tjänat och använt.

Med smulor på hakan,

Anette

To report site rules violations or get help, contact a site moderator:

You can also contact site staff by submitting a support request »

Brownies - vad ska vi ha dem till?

Advanced search

LSP.expert
You’re a freelance translator? LSP.expert helps you manage your daily translation jobs. It’s easy, fast and secure.

How about you start tracking translation jobs and sending invoices in minutes? You can also manage your clients and generate reports about your business activities. So you always keep a clear view on your planning, AND you get a free 30 day trial period!

More info »
WordFinder
The words you want Anywhere, Anytime

WordFinder is the market's fastest and easiest way of finding the right word, term, translation or synonym in one or more dictionaries. In our assortment you can choose among more than 120 dictionaries in 15 languages from leading publishers.

More info »

Forums
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search