Vill testa maskinöversättning med Google Translate, men vad är serveradressen?
Thread poster: Pulling

Pulling
Local time: 17:14
Jul 31, 2010

Testar just SDL Trados Studio 2009 SP2 och skulle vilja prova någon av de fria maskinöversättningsservrar som tydligen går att använda i programmet, Google Translate och Language Weaver. Problemet är bara att det verkar närmast hopplöst att hitta dessa servrars Internetadress, den som skall föras in i SDL Trados för att kunna koppla upp sig mot dem.

Är det någon i sällskapet som kan bidra med den informationen skulle jag vara djupt tacksam.

Hälsningar

Helmer

Direct link Reply with quote

Tjänare Jul 31, 2010

Förlåt min fattiga svenska, men jag tror att man inte behöver avända någon serveradress. Det borde funguera automatiskt efter man väljer Google Translate eller Language Weaver på "Open Document window".

Jag tror att jag kan bättre hjälpa dig på engelska.

[Edited at 2010-07-31 18:35 GMT]

Erik Hansson  Identity Verified
Germany
Member (2002)
Swedish
+ ...
Google Translate Jul 31, 2010

Hej Helmer,

Är det den här adressen du är ute efter:

http://translate.google.com

Hälsningar
Erik

Pulling
Local time: 17:14
TOPIC STARTER
Problem solved! Problemet löst! Aug 1, 2010

Raphael Correia wrote:

Förlåt min fattiga svenska, men jag tror att man inte behöver avända någon serveradress. Det borde funguera automatiskt efter man väljer Google Translate eller Language Weaver på "Open Document window".

Jag tror att jag kan bättre hjälpa dig på engelska.

[Edited at 2010-07-31 18:35 GMT]

YES! Very good, your help was much appreciated, the answer was exactly the one i was looking for. Thank you very much!

JA! Mycket bra, din hjälp uppskattades mycket, svaret var exakt det jag letade efter. Tack så mycket!

Vasågod Aug 1, 2010

Vad jag är glad att mitt svar hjälpte dig!.

Tveka inte att kontakta mig om du har mera frågor om SDL Trados Studio 2009 SP2.

Hälsningar,

Raphael G Correia

[Edited at 2010-08-01 10:35 GMT]

[Edited at 2010-08-01 11:41 GMT]

To report site rules violations or get help, contact a site moderator:

You can also contact site staff by submitting a support request »

Vill testa maskinöversättning med Google Translate, men vad är serveradressen?

Advanced search

SDL MultiTerm 2017
Guarantee a unified, consistent and high-quality translation with terminology software by the industry leaders.

SDL MultiTerm 2017 allows translators to create one central location to store and manage multilingual terminology, and with SDL MultiTerm Extract 2017 you can automatically create term lists from your existing documentation to save time.

More info »
Protemos translation business management system
Create your account in minutes, and start working! 3-month trial for agencies, and free for freelancers!

The system lets you keep client/vendor database, with contacts and rates, manage projects and assign jobs to vendors, issue invoices, track payments, store and manage project files, generate business reports on turnover profit per client/manager etc.

More info »

Forums
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search