špahtla

Croatian translation: zidarska lopatica za skidanje boja

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Croatian term or phrase:špahtla
Selected answer:zidarska lopatica za skidanje boja
Entered by: Vesna Zivcic

09:39 Feb 23, 2003
Croatian language (monolingual) [Non-PRO]
Tech/Engineering / uradi sam
Croatian term or phrase: špahtla
Znam da ovo nije sa engleskog, ali se nadam da ću ovako dostići najveći broj potencijalnih pomagača.

Kako da na hrvatskom/srpskom/bosanskom kažem germanizam "špahtla", a da opet svako razume šta time hoću da kažem?

Znate šta je špahtla? Ravna lopatica koju koriste tapetari "moleri" (hihi, opet germanizam) za razmazivanje npr. gipsa, glačanje ili skidanje viška boje. Meni se međutim pojam "ravna lopatica" uopšte ne sviđa, jer zna se šta je lopatica i ako je ravna onda po mom mišljenju nije više lopatica. Ili možda grešim?

Znam već unapred, na kraju ću ipak uzeti špahtlu, ali ovako me bar neće gristi savest.
Sandra Milosavljevic-Rothe
Serbia
Špahtla/zidarska lopatica za skidanje boja
Explanation:
Špahtla je zidarska lopatica za skidanje boja, poravnavanje cementa i sl.

U Klaićevom rječniku navodi se i izraz Malšpahtla (Malen+ Spatel, Spachtel )

Miltonia doo - Cjenik Boje i lakovi
... ŠPAHTLA JAPANSKA plastična, 1.00 kom, 7.20, 5.90, ŠPAHTLA OBIČNA
100 mm, 1.00 kom, 13.50, 11.07, ŠPAHTLA OBIČNA 50 mm, 1.00 kom, 10.00,
8.20, ...
www.miltonia.hr/cjenik.php - 101k - Cached - Similar pages

LIČILAČKI PRIBOR KIST Šifra Naziv mj.jed Vpc Mpc 3119 KIST ...
... 8538, KIST ITALIANER PVC 90, KOM, 11,59 kn, 14,14 kn, ŠPAHTLA, Šifra,
Naziv, mj.jed, Vpc, Mpc, 11148, ŠPAHTLA 100mm 50038, KOM, 8,17 kn, 9,97
kn, ...
www.migra.hr/MIGRA Web/cjenik/licilacki pribor.htm - 101k - Cached - Similar pages

[XLS]NAJ. ARTIKLI
File Format: Microsft Excel 2000 - View as HTML
... KOM. 11.59 kn. 14.14 kn. 35, 36, ŠPAHTLA. 37, Šifra. Naziv. mj.jed. Vpc. Mpc.
38, 11148. ŠPAHTLA 100mm 50038. KOM. 8.17 kn. 9.97 kn. 39, 11154. ŠPAHTLA 30mm
50031. KOM. ...
www.migra.hr/MIGRA Web/cjenik/licilacki pribor.xls - Similar pages
[ More results from www.migra.hr ]

00 Osvrti 4
... Korišćena je špahtla za nanošenje boje koja ublažava prostornu površinu
okruženja, stvarajući sivu prostornu prazninu. Ester, 1980. ...
www.ulus.org.yu/Web casopis/00 osvrti 4.htm - 27k - Cached - Similar pages

Najdraži germanizmi... - www.ezboard.com
... da i ja pridonesem ... cener, šparhet, špahtla, badecimer, šlauf, šprica,
štanga... Veliki moze postati tehnicar, ali mali ne moze biti veliki !!! ...
pub136.ezboard.com/ ffourroomfrm17.showMessage?topicID=21.topic - 34k - C
Selected response from:

bergazy
Croatia
Grading comment
eto vidi se u šta se muško razume :o)))

puno hvala! Napisaću

zidarska lopatica (tzv. špahtla)

Samo mi molim te drugi put nemoj ubacivati u odgovor cele google-stranice. To mi zaista ništa ne znači, a i izgleda mnogo nepregledno i pretrpano. Kod mene je google ionako stalno otvoren i tu proveravam sve odgovore. Evo ti sad četri minus, a da znaš drugi put ću ti smanjiti ocenu zbog ovoga... Pazi samo da mi na kraju godine ne ponavljaš ;o)))
4 KudoZ points were awarded for this answer



SUMMARY OF ALL EXPLANATIONS PROVIDED
5 +1Špahtla/zidarska lopatica za skidanje boja
bergazy
5palette knife, spatula, trowel,
Gordana Podvezanec


Discussion entries: 2





  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
palette knife, spatula, trowel,


Explanation:
ovo sam objasnjenje nasla u Bujasnovom H-E rječniku
spatula postoji i na doljnoj web stranici

--------------------------------------------------
Note added at 2003-02-23 10:22:16 (GMT)
--------------------------------------------------

zidarska lopatica,
ravna lopatica
ako špahtla postoji u rječnicima može se smatrati legalnom!


    Reference: http://www.pinturas-macy.com/ingles/MASILLASI.HTML
Gordana Podvezanec
Croatia
Native speaker of: Native in CroatianCroatian
PRO pts in pair: 16

31 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
Špahtla/zidarska lopatica za skidanje boja


Explanation:
Špahtla je zidarska lopatica za skidanje boja, poravnavanje cementa i sl.

U Klaićevom rječniku navodi se i izraz Malšpahtla (Malen+ Spatel, Spachtel )

Miltonia doo - Cjenik Boje i lakovi
... ŠPAHTLA JAPANSKA plastična, 1.00 kom, 7.20, 5.90, ŠPAHTLA OBIČNA
100 mm, 1.00 kom, 13.50, 11.07, ŠPAHTLA OBIČNA 50 mm, 1.00 kom, 10.00,
8.20, ...
www.miltonia.hr/cjenik.php - 101k - Cached - Similar pages

LIČILAČKI PRIBOR KIST Šifra Naziv mj.jed Vpc Mpc 3119 KIST ...
... 8538, KIST ITALIANER PVC 90, KOM, 11,59 kn, 14,14 kn, ŠPAHTLA, Šifra,
Naziv, mj.jed, Vpc, Mpc, 11148, ŠPAHTLA 100mm 50038, KOM, 8,17 kn, 9,97
kn, ...
www.migra.hr/MIGRA Web/cjenik/licilacki pribor.htm - 101k - Cached - Similar pages

[XLS]NAJ. ARTIKLI
File Format: Microsft Excel 2000 - View as HTML
... KOM. 11.59 kn. 14.14 kn. 35, 36, ŠPAHTLA. 37, Šifra. Naziv. mj.jed. Vpc. Mpc.
38, 11148. ŠPAHTLA 100mm 50038. KOM. 8.17 kn. 9.97 kn. 39, 11154. ŠPAHTLA 30mm
50031. KOM. ...
www.migra.hr/MIGRA Web/cjenik/licilacki pribor.xls - Similar pages
[ More results from www.migra.hr ]

00 Osvrti 4
... Korišćena je špahtla za nanošenje boje koja ublažava prostornu površinu
okruženja, stvarajući sivu prostornu prazninu. Ester, 1980. ...
www.ulus.org.yu/Web casopis/00 osvrti 4.htm - 27k - Cached - Similar pages

Najdraži germanizmi... - www.ezboard.com
... da i ja pridonesem ... cener, šparhet, špahtla, badecimer, šlauf, šprica,
štanga... Veliki moze postati tehnicar, ali mali ne moze biti veliki !!! ...
pub136.ezboard.com/ ffourroomfrm17.showMessage?topicID=21.topic - 34k - C


bergazy
Croatia
Native speaker of: Croatian
Grading comment
eto vidi se u šta se muško razume :o)))

puno hvala! Napisaću

zidarska lopatica (tzv. špahtla)

Samo mi molim te drugi put nemoj ubacivati u odgovor cele google-stranice. To mi zaista ništa ne znači, a i izgleda mnogo nepregledno i pretrpano. Kod mene je google ionako stalno otvoren i tu proveravam sve odgovore. Evo ti sad četri minus, a da znaš drugi put ću ti smanjiti ocenu zbog ovoga... Pazi samo da mi na kraju godine ne ponavljaš ;o)))

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  dkalinic: Može biti za skidanje i za izglađivanje boja.
37 mins




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search