финансов квестор

English translation: financial conservator

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Bulgarian term or phrase:финансов квестор
English translation:financial conservator
Entered by: Ivan Klyunchev

13:47 Oct 13, 2011
Bulgarian to English translations [PRO]
Bus/Financial - Accounting
Bulgarian term or phrase: финансов квестор
Финансови квестори влизат в БДЖ и ВМА.
Veta Anton
financial conservator
Explanation:
Conservator е приетият от БНБ термин (американизъм) за квестор. http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:F7tFkEG... Уебстър: conservator ... 3. : an official charged with the protection of any of various things concerned with public welfare and interests. Според мен посочените други преводи съвпадат с утвърдени други термини, които не са идентични с квестор.

--------------------------------------------------
Note added at 4 hrs (2011-10-13 18:28:54 GMT)
--------------------------------------------------

Най-близко съответствие на британски английски е official receiver. Collins: an officer appointed by the Department of Trade and Industry to receive the income and manage the estate of a bankrupt pending the appointment of a trustee in bankruptcy. Квесторът се назначава преди синдика (trustee in bankruptcy).

--------------------------------------------------
Note added at 4 hrs (2011-10-13 18:31:54 GMT)
--------------------------------------------------

Особеният надзор, т. е. дейността на квестора пък е conservatorship на американски. Превеждал съм за БНБ и сведенията ми са оттам.

--------------------------------------------------
Note added at 4 hrs (2011-10-13 18:39:48 GMT)
--------------------------------------------------

Подробно за банков квестор тук (Глава дванадесета): http://www.constcourt.bg/Pages/LegalBasis/default.aspx?VerID... Приликите с т. нар. финансов квестор са очевидни.
Selected response from:

Ivan Klyunchev
Bulgaria
Grading comment
Thanx!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1financial conservator
Ivan Klyunchev
5financial auditor/inspector
Daniela Panayotova
2financial adviser/supervisor
4leavedClover


Discussion entries: 2





  

Answers


22 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
financial adviser/supervisor


Explanation:
Явно това е нова професия :)
http://www.livebiz.bg/kompanii/s/1482386470
http://www.mediapool.bg/финансови-квестори-влизат-в-бдж-и-вм...

4leavedClover
Bulgaria
Native speaker of: Bulgarian
PRO pts in category: 24
Notes to answerer
Asker: Thanx for the helpful answer!


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Ivan Klyunchev: Нова е, но квестор е друго нещо. Разликата с auditor/supervisor/adviser е, че има не само пасивна контролна функция, а и право на определени активни действия, в рамките на предписаните му от закона правомощия. Друг термин за дейността му е особен надзор.
4 hrs

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
financial auditor/inspector


Explanation:
a person qualified and authorised to carry out financial inspections

Daniela Panayotova
United Kingdom
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
Notes to answerer
Asker: Thanx for the helpful answer!


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Ivan Klyunchev: Вижте другите ми коментари към отговорите на колегите.
1 hr

4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
financial conservator


Explanation:
Conservator е приетият от БНБ термин (американизъм) за квестор. http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:F7tFkEG... Уебстър: conservator ... 3. : an official charged with the protection of any of various things concerned with public welfare and interests. Според мен посочените други преводи съвпадат с утвърдени други термини, които не са идентични с квестор.

--------------------------------------------------
Note added at 4 hrs (2011-10-13 18:28:54 GMT)
--------------------------------------------------

Най-близко съответствие на британски английски е official receiver. Collins: an officer appointed by the Department of Trade and Industry to receive the income and manage the estate of a bankrupt pending the appointment of a trustee in bankruptcy. Квесторът се назначава преди синдика (trustee in bankruptcy).

--------------------------------------------------
Note added at 4 hrs (2011-10-13 18:31:54 GMT)
--------------------------------------------------

Особеният надзор, т. е. дейността на квестора пък е conservatorship на американски. Превеждал съм за БНБ и сведенията ми са оттам.

--------------------------------------------------
Note added at 4 hrs (2011-10-13 18:39:48 GMT)
--------------------------------------------------

Подробно за банков квестор тук (Глава дванадесета): http://www.constcourt.bg/Pages/LegalBasis/default.aspx?VerID... Приликите с т. нар. финансов квестор са очевидни.

Ivan Klyunchev
Bulgaria
Works in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 16
Grading comment
Thanx!
Notes to answerer
Asker: Thanx for the helpful answer!


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Andrei Vrabtchev: да, това е
19 mins
  -> Благодаря!




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search