Oбзopнo- ceнзopнa cиcтeмa

English translation: Observation and sensor system; tracking and sensor system

15:52 Oct 25, 2010
Bulgarian to English translations [PRO]
Tech/Engineering - Aerospace / Aviation / Space
Bulgarian term or phrase: Oбзopнo- ceнзopнa cиcтeмa
Part of the camera equipment for a border police helicopter
Mark Cole
English translation:Observation and sensor system; tracking and sensor system
Explanation:
Система за наблюдение и измерване на разни видове излъчвания (инфрачервени, ултравиолетови и др.), позволяваща наблюдение от въздуха по всяко време.

--------------------------------------------------
Note added at 12 mins (2010-10-25 16:04:54 GMT)
--------------------------------------------------

Ето безпилотен вертолет (хеликоптер) за наблюдаване и дистанционно измерване (в случая, за "надушване" на канабис):
http://www.cannachopper.com/


Ето и едно устройство за монтиране във вертолети:
http://defense-update.com/products/e/explorer-itl.htm

--------------------------------------------------
Note added at 13 mins (2010-10-25 16:05:37 GMT)
--------------------------------------------------

И още:

http://www.shephard.co.uk/news/rotorhub/belgian-federal-poli...

--------------------------------------------------
Note added at 16 mins (2010-10-25 16:08:51 GMT)
--------------------------------------------------

"Tracking" в случай, че системата разрешава _проследяване_ на дадена цел след нейното _обозначаване_ (обикновено с лазерен лъч или по други признаци -- мирис, цвят, разни видове излъчвания като радиотелефония, изпарения и т. н., като по избрания признак се изцключват всички [или повечето] от останалите евентуални цели).
Selected response from:

Peter Skipp
Bulgaria
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2Observation and sensor system; tracking and sensor system
Peter Skipp
4surveillance and sensor system
Ivan Klyunchev


Discussion entries: 3





  

Answers


9 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
Observation and sensor system; tracking and sensor system


Explanation:
Система за наблюдение и измерване на разни видове излъчвания (инфрачервени, ултравиолетови и др.), позволяваща наблюдение от въздуха по всяко време.

--------------------------------------------------
Note added at 12 mins (2010-10-25 16:04:54 GMT)
--------------------------------------------------

Ето безпилотен вертолет (хеликоптер) за наблюдаване и дистанционно измерване (в случая, за "надушване" на канабис):
http://www.cannachopper.com/


Ето и едно устройство за монтиране във вертолети:
http://defense-update.com/products/e/explorer-itl.htm

--------------------------------------------------
Note added at 13 mins (2010-10-25 16:05:37 GMT)
--------------------------------------------------

И още:

http://www.shephard.co.uk/news/rotorhub/belgian-federal-poli...

--------------------------------------------------
Note added at 16 mins (2010-10-25 16:08:51 GMT)
--------------------------------------------------

"Tracking" в случай, че системата разрешава _проследяване_ на дадена цел след нейното _обозначаване_ (обикновено с лазерен лъч или по други признаци -- мирис, цвят, разни видове излъчвания като радиотелефония, изпарения и т. н., като по избрания признак се изцключват всички [или повечето] от останалите евентуални цели).

Peter Skipp
Bulgaria
Specializes in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 8
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Andrei Vrabtchev
14 hrs
  -> Благодаря!

agree  Mark Bossanyi
16 hrs
  -> Thank you!

6 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
surveillance and sensor system


Explanation:
Explanation:
По Англо-русский словарь по авиационному оборудованию и бортовым системам, 2003, т. 1 и т. 2, прибл. 45 000 термина, 656 + 608 = 1 264 с.
+ Лингво х3+ + http://www.google.com/search?q=Ombusmaniad&hl=en&imgtbs=f&bi...

Ivan Klyunchev
Bulgaria
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Christo Metschkaroff: surveillance system - за вътрешно наблюдение, следене в сграда, супермаркет, университет или тп. (най-паче против кражба/и )
15 hrs
  -> Благодаря. Понеже не виждам в другия отговор съгласие, как е според Вас обзорна? обзорная РЛС surveillance radar, surveillance radar station - това за вътрешен обзор ли е според Вас?




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search