продуктивни братя

English translation: productive shoots/productive suckers

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Bulgarian term or phrase:продуктивни братя
English translation:productive shoots/productive suckers
Entered by: Ivan Klyunchev

14:23 Nov 21, 2009
Bulgarian to English translations [PRO]
Science - Agriculture / зърнопроизводство
Bulgarian term or phrase: продуктивни братя
2) Характеристики на растението и класа- брой на продуктивните братя, височина на растението (cm), дължина на класа (cm.), брой на зърната в клас, тегло на зърната в клас(g.).

В отрицателна зависимост е с дължината на вегетационния период, надземната суха маса и броя на продуктивните братя
Spark
Bulgaria
productive shoots/productive suckers
Explanation:
http://www.google.com/search?hl=en&safe=off&newwindow=1&q="p...
http://209.85.129.132/search?q=cache:r-2Z9UR9iSkJ:www.fao.or...
http://www.google.com/search?hl=en&safe=off&newwindow=1&q="p...
Selected response from:

Ivan Klyunchev
Bulgaria
Grading comment
Благодаря за съдействието! Благодарности и към другите участници тук!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5productive tillers
Andrei Vrabtchev
3 +1productive shoots/productive suckers
Ivan Klyunchev
3productive sibling plants
Mark Bossanyi


Discussion entries: 2





  

Answers


38 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
productive tillers


Explanation:
успех!

http://www.google.bg/search?hl=bg&q="number of productive ti...

Andrei Vrabtchev
Bulgaria
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 4

40 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
productive sibling plants


Explanation:
sibling plants: растенията от едни и същи родители. Изследванията сочат, че те често си помагат "по братски"


    Reference: http://www.google.bg/search?hl=bg&rlz=1C1CHNU_enBG340BG344&q...
    Reference: http://www.todaysfarmer.ca/ArticleDisplay.aspx?e=2160614
Mark Bossanyi
Bulgaria
Native speaker of: Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 4
Notes to answerer
Asker: Информацията в посочените линкове беше интересна, благодаря, но предпочетох по-краткото словосъчетание, предложено от Klyunchev.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Andrei Vrabtchev: според мен по-скоро става дума за филизи на едно растение, отколкото за растения от едни и същи родители...
3 mins
  -> Да, наистина, май сте прав

neutral  Christo Metschkaroff: Към М.Б.:"sibling plant(s): растенията от едни и същ/и родител/и" се наричат "издънки", а при житните растения - "братя", откъдето идва и "братЕне". "Филиз" е друга ракия.... АВ обърква понятия ...
5 hrs
  -> Благодаря

7 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
productive shoots/productive suckers


Explanation:
http://www.google.com/search?hl=en&safe=off&newwindow=1&q="p...
http://209.85.129.132/search?q=cache:r-2Z9UR9iSkJ:www.fao.or...
http://www.google.com/search?hl=en&safe=off&newwindow=1&q="p...

Ivan Klyunchev
Bulgaria
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 12
Grading comment
Благодаря за съдействието! Благодарности и към другите участници тук!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Christo Metschkaroff: Productive shoots - see: http://www.proz.com/?sp=asearch&term=shoots&from=eng&to=bul&...|Ectaco|Logos&MTengines=Intertran&SEARCHengines=Google|Clusty|MSN&bidir=0&SE_lang=0&entity_id=637064&UsingIE=1
10 hrs
  -> Благодаря.




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search