шубер

English translation: serving hatch

00:06 Mar 14, 2009
Bulgarian to English translations [PRO]
Tech/Engineering - Architecture / норми за проектиране на ресторанти
Bulgarian term or phrase: шубер
а) Бюфетът да се разполага във функционална връзка с офиса чрез шубера и със складовите помещения. В непосредствена връзка с мокрия бюфет се устройва хладилен шкаф (до 100 места в залата) или хладилна камера (над 100 места в залата). На тезгяха се устройват кранове за бира и текуща вода - топла и студена.
natasha stoyanova
Bulgaria
English translation:serving hatch
Explanation:
http://images.google.com/images?hl=en&client=firefox-a&rls=o...

--------------------------------------------------
Note added at 1 day2 hrs (2009-03-15 02:41:07 GMT)
--------------------------------------------------

Може и само hatch
Selected response from:

Daniela Koleva
Netherlands
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2counter
atche84
4serving hatch
Daniela Koleva
4food window / counter
Krasimira Kalcheva


Discussion entries: 5





  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
food window / counter


Explanation:
Counter - In a kitchen, a surface, often built into the wall and above a cabinet, whereon various food preparations take place


    Reference: http://www.otc-meds.com/counter/
Krasimira Kalcheva
United States
Works in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
Notes to answerer
Asker: Благодаря !


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Ivan Klyunchev: Посочената дефиниция за counter не напомня за шубер (като прозорче), а за работен плот за приготвяне на храна. Шуберът е в стената между кухнята и заведението/столовата.
41 mins
  -> Could you just accept the opinion of someone who has been living in a native speaking country for almost 10 years now?

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
counter


Explanation:
Знаменитото гише, през което се подава храната.
Текстът е фантастичен ... съчувствия

--------------------------------------------------
Note added at 22 hrs (2009-03-14 23:04:38 GMT)
--------------------------------------------------

специално за г-н Клюнчев - гишето освен desk (банков тип - с плот и с/без стъклена преграда отгоре) може да бъде и прозоречно - което в речника е дадено и като counter.
Съжалявам, но опитите да се редуцира многозначносттта (ambiguity) на английските термини за мен е предварително изгубена кауза.
Съжалявам също, че не съм открил етимологията на знаменития шубер (преди гимназията го смесвах с шублер, което е твърде отдалечено)

atche84
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian, Native in FrenchFrench
Notes to answerer
Asker: от героичната 1961г. Благодаря!


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Andrei Vrabtchev
10 hrs
  -> благодаря

agree  Christo Metschkaroff: Schieber - прозорчето си отмествало наляво-надясно. Нещо като савак, през който се подава/прибира нщ. На англ.език си е чисто "counter", т.е. guichet-o за обслужване. ;-)
3 days 16 hrs
  -> мерси за обяснението - търсих го в нем като schub(b)er, а то било schieber

1 day 2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
serving hatch


Explanation:
http://images.google.com/images?hl=en&client=firefox-a&rls=o...

--------------------------------------------------
Note added at 1 day2 hrs (2009-03-15 02:41:07 GMT)
--------------------------------------------------

Може и само hatch

Daniela Koleva
Netherlands
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 4
Notes to answerer
Asker: Благодаря много. Не би ми хрумнало въобще.





The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search