вседеход

English translation: (зависи от контекста)

06:33 Apr 1, 2010
Bulgarian to English translations [Non-PRO]
Tech/Engineering - Automotive / Cars & Trucks
Bulgarian term or phrase: вседеход
SUV 1, SUV 2 – тук влизат малки и големи вседеходи
dwdimov
English translation:(зависи от контекста)
Explanation:
All-road vehicles са автомобили с подсилена ходова част и увеличен просвет, така че да могат да се придвижват без проблеми и по лоши пътища. Тук спадат всички т.нар. "паркетни джипове" - автомобили, които са предназначени основно за движение по пътната мрежа, макар и да имат известна високопроходимост. Точно за тях беше създадено съкращението SUV (= Sports Utility Vehicle). Типични представители са Suzuki Vitara, Jeep Cherokee, Daihatsu Feroza, Toyota RAV, Honda CR-V/HR-V, всички джипове на BMW, Porsche и Audi, Mercedes ML и т.н. Обикновено са със задвижване на четирите колела, но има и модификации с един двигателен мост (4х2). Към тази категория спадат и т.нар. кросоувъри (crossovers) като Land Rover Freelander, Volvo XC, infiniti EX/FX и др., които са "кръстоска" между джип и нормално шосейно комби.

Off-road vehicles са "истинските" автомобили с повишена проходимост, които имат сериозни възможности не само за инцидентно каране извън пътя, а и за постоянна експлоатация по терени без път. Класически образци са Land Rover Defender, Toyota Land Cruiser, всички модели на УАЗ. Задължително са с два двигателни моста, като при някои единият може да се изключва.

All-terrain означава превозни средства, които са направени специално за движение по терени без път. Това са военните всъдеходи, високопроходимите камиони, тракторите (особено съчленените) и т.н. По правило всички колела са двигателни.

Съкращението ATV (= All-Terrain Vehicle) се отнася конкретно за четириколки с мотоциклетен тип конструкция (водачът е "яхнал" седалката). Поначало този тип машини бяха създадени за движение извън пътищата, но напоследък излизат и "паркетни" модификации.

4х4, 4WD (4-wheel drive) и AWD (all-wheel drive) са съкращения, означаващи автомобили със задвижване на четирите колела; има известни нюанси в употребата им в зависимост от конструктивното решение на задвижването. Заб.: такова задвижване имат не само гореизброените категории, а и някои типични шосейни автомобили като Audi Quattro, всички модели на Subaru и т.н., плюс повечето съвременни рали машини.

Тъй че – зависи за какво става дума в текста.

=================

Доп.: "всЕдеход" е русизъм, така се пишеше едно време - идва от руското "вездеход"; българската дума е "всЪдеход".
Selected response from:

invguy
Bulgaria
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2ATV = all terrain vehicle
natasha stoyanova
4 +1Off-road vehicle (ORV)
petkovw
4(зависи от контекста)
invguy


Discussion entries: 7





  

Answers


17 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
Off-road vehicle (ORV)


Explanation:
,


    Reference: http://en.wikipedia.org/wiki/Off-road_vehicle
petkovw
Bulgaria
Works in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Andrei Vrabtchev
3 hrs

neutral  Ivan Klyunchev: Според руската версия на горния линк всъдеход е all-road vehicle. Виж и долу.
7 hrs

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
ATV = all terrain vehicle


Explanation:
or
offroader, too
в случая : cross-country vehicle


natasha stoyanova
Bulgaria
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Andrei Vrabtchev
29 mins
  -> Благодаря

agree  Yavor Popov
3 hrs
  -> Благодаря

neutral  Ivan Klyunchev: Поради някакви странни проблеми със сайта (не е за първи път) коментарът от горния отговор се прехвърли тук, но се надявам, че е разпратен първоначалният коментар. Според състезател по офроуд, имащ и атеве (ATV), всъдеход е определено all-road vehicle.
4 hrs
  -> търсената дума е ВСЕ/ЪДЕХОД и аз давам превод за този термин. давам и по-подходящ за контекста пореводо

22 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
(зависи от контекста)


Explanation:
All-road vehicles са автомобили с подсилена ходова част и увеличен просвет, така че да могат да се придвижват без проблеми и по лоши пътища. Тук спадат всички т.нар. "паркетни джипове" - автомобили, които са предназначени основно за движение по пътната мрежа, макар и да имат известна високопроходимост. Точно за тях беше създадено съкращението SUV (= Sports Utility Vehicle). Типични представители са Suzuki Vitara, Jeep Cherokee, Daihatsu Feroza, Toyota RAV, Honda CR-V/HR-V, всички джипове на BMW, Porsche и Audi, Mercedes ML и т.н. Обикновено са със задвижване на четирите колела, но има и модификации с един двигателен мост (4х2). Към тази категория спадат и т.нар. кросоувъри (crossovers) като Land Rover Freelander, Volvo XC, infiniti EX/FX и др., които са "кръстоска" между джип и нормално шосейно комби.

Off-road vehicles са "истинските" автомобили с повишена проходимост, които имат сериозни възможности не само за инцидентно каране извън пътя, а и за постоянна експлоатация по терени без път. Класически образци са Land Rover Defender, Toyota Land Cruiser, всички модели на УАЗ. Задължително са с два двигателни моста, като при някои единият може да се изключва.

All-terrain означава превозни средства, които са направени специално за движение по терени без път. Това са военните всъдеходи, високопроходимите камиони, тракторите (особено съчленените) и т.н. По правило всички колела са двигателни.

Съкращението ATV (= All-Terrain Vehicle) се отнася конкретно за четириколки с мотоциклетен тип конструкция (водачът е "яхнал" седалката). Поначало този тип машини бяха създадени за движение извън пътищата, но напоследък излизат и "паркетни" модификации.

4х4, 4WD (4-wheel drive) и AWD (all-wheel drive) са съкращения, означаващи автомобили със задвижване на четирите колела; има известни нюанси в употребата им в зависимост от конструктивното решение на задвижването. Заб.: такова задвижване имат не само гореизброените категории, а и някои типични шосейни автомобили като Audi Quattro, всички модели на Subaru и т.н., плюс повечето съвременни рали машини.

Тъй че – зависи за какво става дума в текста.

=================

Доп.: "всЕдеход" е русизъм, така се пишеше едно време - идва от руското "вездеход"; българската дума е "всЪдеход".

invguy
Bulgaria
Specializes in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 16

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Ivan Klyunchev: "SUV 1, SUV 2 – тук влизат малки и големи вседеходи" е дадено като контекст. Кой отговор се отнася за него все пак?
1 day 12 hrs




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search