цвят на рубльова скала

English translation: Method for determination of the colour according to the Rublyovska Scale

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Bulgarian term or phrase:цвят на рубльова скала
English translation:Method for determination of the colour according to the Rublyovska Scale
Entered by: Erzsébet Czopyk

19:28 Dec 4, 2015
Bulgarian to English translations [PRO]
Chemistry; Chem Sci/Eng / химия
Bulgarian term or phrase: цвят на рубльова скала
№ показател мярка резултати от изследването
1 Цвят по Рубльова скала град 17
2 Мирис при 20° С бала < 2
3 Вкус при 20° С - Без привкус
4 Прозрачност по Снолен см 21
5 Мътност mg.dm-3 19,7
6 Обща твърдост mgЕqv.dm-3 4
7 pH - 8
8 Окисляемост mg.dm-3 7,5
9 Алкалност mgЕqv.dm-3 3,1
10 Амоняк mg.dm-3 0,15
11 Нитрити mg.dm-3 0,11
12 Нитрати mg.dm-3 8
13 Хлориди неорг. mg.dm-3 42,71
14 Сулфати mg.dm-3 49,36
15 Сух остатък mg.dm-3 297,56
16 Желязо mg.dm-3 0,38
17 Манган mg.dm-3 0,13
18 Калций mg.dm-3 52,1
19 Магнезий mg.dm-3 14,6
20 Флуор mg.dm-3 0,2
21 Арсен mg.dm-3 0,02
22 Олово mg.dm-3 следи
23 Мед mg.dm-3 0,02
24 Цинк mg.dm-3 0,07
25 Кадмий mg.dm-3 следи
26 Селен mg.dm-3 следи
27 Хром mg.dm-3 следи
28 Хидро карбонати mg.dm-3 189,15
29 Електропроводимост µS/cm 397
30 БКП5 mg.dm-3 < 3
31 Общ азот mg.dm-3 2,93
32 Общ фосфор mg.dm-3 0,25
33 Ортофосфати, като общ фосфор mg.dm-3 0,11
Galina Ivanova
Method for determination of the colour according to the Rublyovska Scale
Explanation:
Замърсяване на водите | Реферат от 'Икономика ...
www.referati.org/zamyrsqvane-na-vodite/90137/ref/p2
Показатели на водата спадат цвят, вкус,мирис, прозрачност и t-ра. Чистата ... подготвени скали например:Платиново-кобалтова скала, Рубльова скала.

Измерване на органолептични показатели на морска вода
www.referati.org/izmervane-na-organoleptichni.../p2
Цвят на водата – зависи от разтворените в нея хуминови и ... на водата: по платиново-кобалтовата скала и по скалата на Рубльов. При първия начин се ...

Journal of Food and Packaging
mahvp.uft-plovdiv.bg/wp-content/uploads/.../NUMBER-2-volume-1.pdf
citrate – 3 g; alcohol solution of bromthimolblue –. 1%; agar – agar ...... of precipitate 50, 150 or 250 μl distilled water is added to ..... Method for determination of the colour according
to the Rublyovska Scale - method BS 8451: 1977
, determination of odor at 20°C. ...... based on observed mold for each dilution and was.

Food and Packaging
mahvp.uft-plovdiv.bg/wp-content/uploads/2012/10/2-part-1.pdf
scale from 0 (no enzyme activity) to 5 (maximum ..... of precipitate 50, 150 or 250 μl distilled water is ..... to the Rublyovska Scale - method BS 8451: 1977 [1];.

solution in a distilled water

--------------------------------------------------
Note added at 4 days (2015-12-09 09:14:45 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Много Ви благодаря!
Selected response from:

Erzsébet Czopyk
Hungary
Grading comment
Благодаря!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5Method for determination of the colour according to the Rublyovska Scale
Erzsébet Czopyk
1water colour scale according to Rublyovskaya Water Treatment Plant
Denis Shepelev


Discussion entries: 2





  

Answers


2 days 4 mins   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
water colour scale according to Rublyovskaya Water Treatment Plant


Explanation:
Първо, би трябвало да е "по рубльовска скала".
http://www.parliament.bg/bg/plenaryst/ns/1/ID/1909

Не намерих нито Рублев, нито Рублевский, свързан с цветността на водата, затова пък намерих един документ, в който се споменава скала на Рубльовската водопроводна станция за определяне на цветността на водата.
Мисля, че е описан и самият метод.
http://medlec.org/lek-128611.html

https://ru.wikipedia.org/wiki/Рублёвский_гидроузел

Това са само предположения, нищо не твърдя със сигурност.

Denis Shepelev
Bulgaria
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian, Native in RussianRussian
PRO pts in category: 8

1 day 20 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
Method for determination of the colour according to the Rublyovska Scale


Explanation:
Замърсяване на водите | Реферат от 'Икономика ...
www.referati.org/zamyrsqvane-na-vodite/90137/ref/p2
Показатели на водата спадат цвят, вкус,мирис, прозрачност и t-ра. Чистата ... подготвени скали например:Платиново-кобалтова скала, Рубльова скала.

Измерване на органолептични показатели на морска вода
www.referati.org/izmervane-na-organoleptichni.../p2
Цвят на водата – зависи от разтворените в нея хуминови и ... на водата: по платиново-кобалтовата скала и по скалата на Рубльов. При първия начин се ...

Journal of Food and Packaging
mahvp.uft-plovdiv.bg/wp-content/uploads/.../NUMBER-2-volume-1.pdf
citrate – 3 g; alcohol solution of bromthimolblue –. 1%; agar – agar ...... of precipitate 50, 150 or 250 μl distilled water is added to ..... Method for determination of the colour according
to the Rublyovska Scale - method BS 8451: 1977
, determination of odor at 20°C. ...... based on observed mold for each dilution and was.

Food and Packaging
mahvp.uft-plovdiv.bg/wp-content/uploads/2012/10/2-part-1.pdf
scale from 0 (no enzyme activity) to 5 (maximum ..... of precipitate 50, 150 or 250 μl distilled water is ..... to the Rublyovska Scale - method BS 8451: 1977 [1];.

solution in a distilled water

--------------------------------------------------
Note added at 4 days (2015-12-09 09:14:45 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Много Ви благодаря!

Erzsébet Czopyk
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 8
Grading comment
Благодаря!




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search