о.к.

English translation: (surface) reference point

19:12 Dec 4, 2016
Bulgarian to English translations [PRO]
Tech/Engineering - Construction / Civil Engineering
Bulgarian term or phrase: о.к.
новопроектирана улица от о.к. 8 през о.к. 9 до о.к. 10, новопроектирана улица от о.к. 10 през о.к. 11 до о.к. 12, новопроектирана улица от о.к. 8, през о.к. 14 до о.к. 11
Alpha-Beta
Bulgaria
English translation:(surface) reference point
Explanation:
След консултация със специалист в областта се оказа, че "о.к" означава "осово кръстовище" -- термин, използван в близкото минало, впоследствие заменен с "о.т." (осова точка), която всъщност изпълнява функцията на отправна точка/земна координата.
Selected response from:

Yavor Dimitrov
Bulgaria
Grading comment
Благодаря Ви!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4(surface) reference point
Yavor Dimitrov
3pivot point
ebobilov


  

Answers


2 days 4 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
pivot point


Explanation:
Най-вероятно става дума за "осова точка". Този термин вече е разискван тук:
http://bul.proz.com/kudoz/bulgarian_to_english/construction_...
http://bul.proz.com/kudoz/bulgarian_to_english/law_contracts...

Вижте също (т. 1 подпозиция 16):
http://obs2003.veliko-tarnovo.bg/reshenia/411.htm

--------------------------------------------------
Note added at 2 Tage4 Stunden (2016-12-06 23:30:22 GMT)
--------------------------------------------------

Може би е по-правилно да се използва "axis point".

ebobilov
Specializes in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
Notes to answerer
Asker: Благодаря


2 days 15 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
(surface) reference point


Explanation:
След консултация със специалист в областта се оказа, че "о.к" означава "осово кръстовище" -- термин, използван в близкото минало, впоследствие заменен с "о.т." (осова точка), която всъщност изпълнява функцията на отправна точка/земна координата.

Yavor Dimitrov
Bulgaria
Works in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 69
Grading comment
Благодаря Ви!
Notes to answerer
Asker: Благодаря





The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search