стоманорешетъчен стълб

English translation: steel lattice tower

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Bulgarian term or phrase:стоманорешетъчен стълб
English translation:steel lattice tower

08:03 Aug 30, 2011
    The asker opted for community grading. The question was closed on 2011-09-02 13:54:16 based on peer agreement (or, if there were too few peer comments, asker preference.)


Bulgarian to English translations [PRO]
Tech/Engineering - Electronics / Elect Eng
Bulgarian term or phrase: стоманорешетъчен стълб
Доставка и монтаж на стоманено-решетъчни стълбове 20 kV

Свързано с електричество
cilexx
steel lattice tower
Explanation:
електротехнически речник
http://printfu.org/read/lattice-steel-towers-a961.html?f=1qe...



--------------------------------------------------
Note added at 51 mins (2011-08-30 08:55:05 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.dalekovod.com/EasyEdit/UserFiles/pdf/steel-lattic...
Selected response from:

4leavedClover
Bulgaria
Grading comment
Благодаря за детайлната информация и речника, който си link-нал, ще ми бъде от голяма полза.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2steel lattice tower
4leavedClover
3 +1electricity pylon
Mark Cole
3steel truss tower
Tanya Ml
Summary of reference entries provided
electricity pylon
Ivan Klyunchev

Discussion entries: 8





  

Answers


49 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
стоманено-решетъчен стълб
steel lattice tower


Explanation:
електротехнически речник
http://printfu.org/read/lattice-steel-towers-a961.html?f=1qe...



--------------------------------------------------
Note added at 51 mins (2011-08-30 08:55:05 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.dalekovod.com/EasyEdit/UserFiles/pdf/steel-lattic...

4leavedClover
Bulgaria
Works in field
Native speaker of: Bulgarian
PRO pts in category: 32
Grading comment
Благодаря за детайлната информация и речника, който си link-нал, ще ми бъде от голяма полза.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Christo Metschkaroff: with: lattice tower. Всички 20 КV стълбове се изработват от стомана... ;-)
2 hrs
  -> Благодаря! То и в елтехн речник е дадено само tower - стоманорешетъчен стълб :)

agree  Ivan Klyunchev: Срeщал съм го и като lattice steel tower (рулира в Гугъл, с кавички, разбира се, иначе е манипулативно). При мен фигурира: lattice steel tower [pylon]. Различните термини (вж. и долу) отразяват различни аспекти: предназначение и конструкция.
10 hrs
  -> Благодаря!

2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
стоманено-решетъчни стълбове
steel truss tower


Explanation:
Truss си е точно такава решетъчно-прътова конструкция (т.нар. ферма). И steel truss tower ще е стоманена решетъчна кула.

Стълб е по добре вместо tower (което си е специално за кулa) да се нарече pylon/pole/pile/mast; (пилон/стълб/прът/мачта).

Разбира се може да се преведе и steel lattice tower, но съм забелязала че на технически език повечето инженери използват понятието truss (в програмите за анализ на строителни конструкции също е truss).

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2011-08-30 10:32:34 GMT)
--------------------------------------------------

[url]http://en.structurae.de/structures/stype/index.cfm?id=1075[/url]
[url]http://en.structurae.de/structures/stype/index.cfm?id=4116[/url]



    Reference: http://en.wikipedia.org/wiki/Truss
    Reference: http://en.structurae.de/structures/data/index.cfm?id=s005625...
Tanya Ml
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 4
Notes to answerer
Asker: Благодаря ти за отзива и детайлното описание за наименованието!


8 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
стоманено-решетъчни стълбове
electricity pylon


Explanation:
That's how they are known in everyday language - and they are all "steel lattice towers"; however, in the present context it would probably be better to specify "steel", so they don't end up making them out of wood or plastic...


    Reference: http://www.google.co.uk/search?q=electricity+pylon&hl=en&cli...
Mark Cole
Native speaker of: Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 4
Notes to answerer
Asker: Благодаря за отговора, но ще трябва да използвам по-техническия термин, тъй като текста е с такова предназначение.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ivan Klyunchev: Тук акцентът е на предназначението. Както се вижда от долния линк (http://en.wikipedia.org/wiki/Transmission_tower), са с различна конструкция.
3 hrs




Reference comments


10 hrs
Reference: electricity pylon

Reference information:
http://en.wikipedia.org/wiki/Transmission_tower

--------------------------------------------------
Note added at 11 hrs (2011-08-30 19:05:53 GMT)
--------------------------------------------------

В практиката се среща на бълг. и железорешетъчен стълб.

--------------------------------------------------
Note added at 11 hrs (2011-08-30 19:07:16 GMT)
--------------------------------------------------

Както и стоманорешетъчен стълб.

--------------------------------------------------
Note added at 11 hrs (2011-08-30 19:40:45 GMT)
--------------------------------------------------

http://en.wikipedia.org/wiki/Lattice_tower

--------------------------------------------------
Note added at 11 hrs (2011-08-30 19:46:23 GMT)
--------------------------------------------------

Би трябвало да е стоманенорешетъчен, защото не е отделно от стомана и решетка, а от стоманена решетка. Сравни: стоманено-дървен от Правописен речник на българската научно-техническа лексика, 2001, прибл. 60 000 термина, 632 с. В него има думата стомáнорешèтъчен.

Ivan Klyunchev
Bulgaria
Specializes in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 40




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search