PROZ.COM COVID-19 RESOURCE CENTER
Access Covid-19 jobs, answer relevant terminology questions, read industry news and more.

щек-доза

English translation: socket

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Bulgarian term or phrase:щек-доза
English translation:socket
Entered by: Ivan Klyunchev

14:15 Dec 12, 2012
Bulgarian to English translations [PRO]
Tech/Engineering - Electronics / Elect Eng / Power cables
Bulgarian term or phrase: щек-доза
Здравейте,
Търся помощ за превод на този термин. Текстът е описание на пристанищен обект и този термин се среща само в това изречерние:
"Комуникации – ел. кабелен канал с щек дози съчетан с захранващ водопровод с ППК, телефон"
Svetymil
socket
Explanation:
От немското Steckdose (контакт): http://www.dict.cc/?s=Steckdose

--------------------------------------------------
Note added at 11 mins (2012-12-12 14:27:52 GMT)
--------------------------------------------------

Има няколко варианта, но според мен socket е най-често срещано.

--------------------------------------------------
Note added at 15 mins (2012-12-12 14:31:48 GMT)
--------------------------------------------------

Странно е, че в Кратък бълг.-англ. политехн. р-к липсват при думата контакт socket, outelt и receptacle. Има само contact. И обратно, в Англ.-бълг. политехн. р-к при думата socket няма превод контакт.

--------------------------------------------------
Note added at 17 mins (2012-12-12 14:33:20 GMT)
--------------------------------------------------

Странно е, че в Кратък бълг.-англ. политехн. р-к липсват при думата контакт socket, outelt и receptacle. Има само contact. И обратно, в Англ.-бълг. политехн. р-к при думата socket няма превод контакт.

--------------------------------------------------
Note added at 17 mins (2012-12-12 14:33:31 GMT)
--------------------------------------------------

Странно е, че в Кратък бълг.-англ. политехн. р-к липсват при думата контакт socket, outelt и receptacle. Има само contact. И обратно, в Англ.-бълг. политехн. р-к при думата socket няма превод контакт.

--------------------------------------------------
Note added at 48 mins (2012-12-12 15:04:21 GMT)
--------------------------------------------------

Имаше проблем с изпращането и затова е постнато 3 пъти. Не е флуд (flood).
Selected response from:

Ivan Klyunchev
Bulgaria
Grading comment
Благодаря!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1socket
Ivan Klyunchev
4electrical outlet
Christo Metschkaroff
3safety socket
petkovw


  

Answers


13 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
safety socket


Explanation:
,

petkovw
Bulgaria
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Ivan Klyunchev: Защо решихте, че е safety? Предполгам, че водопроводът не е в кабелния канал. Няма обаче само Steckdose в линка.
3 mins
  -> http://dictionary.reverso.net/german-english/Schutzkontakt(s...

9 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
socket


Explanation:
От немското Steckdose (контакт): http://www.dict.cc/?s=Steckdose

--------------------------------------------------
Note added at 11 mins (2012-12-12 14:27:52 GMT)
--------------------------------------------------

Има няколко варианта, но според мен socket е най-често срещано.

--------------------------------------------------
Note added at 15 mins (2012-12-12 14:31:48 GMT)
--------------------------------------------------

Странно е, че в Кратък бълг.-англ. политехн. р-к липсват при думата контакт socket, outelt и receptacle. Има само contact. И обратно, в Англ.-бълг. политехн. р-к при думата socket няма превод контакт.

--------------------------------------------------
Note added at 17 mins (2012-12-12 14:33:20 GMT)
--------------------------------------------------

Странно е, че в Кратък бълг.-англ. политехн. р-к липсват при думата контакт socket, outelt и receptacle. Има само contact. И обратно, в Англ.-бълг. политехн. р-к при думата socket няма превод контакт.

--------------------------------------------------
Note added at 17 mins (2012-12-12 14:33:31 GMT)
--------------------------------------------------

Странно е, че в Кратък бълг.-англ. политехн. р-к липсват при думата контакт socket, outelt и receptacle. Има само contact. И обратно, в Англ.-бълг. политехн. р-к при думата socket няма превод контакт.

--------------------------------------------------
Note added at 48 mins (2012-12-12 15:04:21 GMT)
--------------------------------------------------

Имаше проблем с изпращането и затова е постнато 3 пъти. Не е флуд (flood).

Ivan Klyunchev
Bulgaria
Specializes in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 40
Grading comment
Благодаря!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  petkovw
36 mins
  -> Благодаря!

16 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
electrical outlet


Explanation:
От контекста към въпроса - ел. извод (най-общо казано).
В препратката има сума ти видове ел. изводи... ;-) От канала (ел. магистрала) може да се извеждат мн неща - даже и ел. изводи... ;-)


    Reference: http://dict.leo.org/ende?lp=ende&lang=en&searchLoc=0&cmpType...
Christo Metschkaroff
Bulgaria
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 16




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search