насищане (на електронни компоненти)

English translation: assembly (of electronic components on PCBs)

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Bulgarian term or phrase:насищане (с електронни компоненти)
English translation:assembly (of electronic components on PCBs)
Entered by: invguy

08:36 Nov 14, 2018
Bulgarian to English translations [PRO]
Tech/Engineering - Electronics / Elect Eng
Bulgarian term or phrase: насищане (на електронни компоненти)
Линия за производство на печатни платки.
"Капацитетът за насищане на електронни елементи ще се увеличи на 500 хил. бр. на час"
Petia Markova
Bulgaria
assembly (of electronic components on PCBs)
Explanation:
Тук терминът не е в електрически, а в механичен смисъл. Насищане на печатна платка с компоненти е процесът на монтаж на компонентите върху нея.

На български терминът навлезе заедно с миниатюризацията на компонентите върху платките, съответно повишаването на плътността им на единица площ, и особено с усвояването на технологиите за повърхностен монтаж (SMT). Така заедно с термина монтаж (на електронни компоненти върху печатни платки) днес се използва и насищане – най-често като синоним на автоматичен повърхностен монтаж.

Автоматичен повърхностен монтаж
МАШИНА ЗА ПОВЪРХНОСТЕН МОНТАЖ МОДЕЛ PLM 2000
Скорост на насищане - около 4000 комп./час
https://www.micron20.com/povyrhnosten-montaj/tehnologija-za-...

Повърхностен монтаж (SMD, BGA)
Участъкът за насищане на печатни платки SMD, BGA технология разполага с полуавтомати за насищане с капацитет 2500 елемента на час.
http://www.sirius-pcb.com/bg/calculator_assembly/Насищане-на...

Използва се и асемблиране:

Ние асемблираме SMD компоненти с размери 01005, които са неизменна част от съвременните високо технологични изделия. Имаме опит в насищането на печатни платки с интегрални схеми с корпуси тип BGA, microBGA, CSP, QFN и други Fine Pitch компоненти.
http://centillion.eu/bg/услуги-и-продукти/производство-оем-п...

На английски и насищане, и монтаж, и асемблиране са си все assembly.

Surface Mount Technology: Sensitive components, some very small, such as resistors or diodes are placed automatically onto the surface of board. This is called SMD assembly, for surface mount device.
https://www.pcbcart.com/article/content/pcb-assembly-process...
Selected response from:

invguy
Bulgaria
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2saturation
Kalinka Hristova
4assembly (of electronic components on PCBs)
invguy


  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
saturation


Explanation:
https://www.quora.com/What-is-the-meaning-of-saturation-in-a...
The word saturation is used whenever a quantity cannot increase or decrease above or below a certain value.
For instance voltage at any node in an IC can't go above power supply(barring cases with switched capacitance) so any node voltage can saturate to supply voltage. Similarly a voltage can't go below ground so it will saturate to 0V.

https://kilohearts.com/files/manuals/snapins.pdf

http://www.irss.ca/development/documents/CODES & STANDARDS_0...
Saturation of electronic components is a potential problem in RFT because signal amplitude increases rapidly with decreasing tube wall thickness. Data acquired under saturation conditions is not acceptable.


Kalinka Hristova
Bulgaria
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
Notes to answerer
Asker: Благодаря!


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Boika Koceva
0 min
  -> Благодаря!

agree  Milena Dieva
16 mins
  -> Благодаря!

17 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
assembly (of electronic components on PCBs)


Explanation:
Тук терминът не е в електрически, а в механичен смисъл. Насищане на печатна платка с компоненти е процесът на монтаж на компонентите върху нея.

На български терминът навлезе заедно с миниатюризацията на компонентите върху платките, съответно повишаването на плътността им на единица площ, и особено с усвояването на технологиите за повърхностен монтаж (SMT). Така заедно с термина монтаж (на електронни компоненти върху печатни платки) днес се използва и насищане – най-често като синоним на автоматичен повърхностен монтаж.

Автоматичен повърхностен монтаж
МАШИНА ЗА ПОВЪРХНОСТЕН МОНТАЖ МОДЕЛ PLM 2000
Скорост на насищане - около 4000 комп./час
https://www.micron20.com/povyrhnosten-montaj/tehnologija-za-...

Повърхностен монтаж (SMD, BGA)
Участъкът за насищане на печатни платки SMD, BGA технология разполага с полуавтомати за насищане с капацитет 2500 елемента на час.
http://www.sirius-pcb.com/bg/calculator_assembly/Насищане-на...

Използва се и асемблиране:

Ние асемблираме SMD компоненти с размери 01005, които са неизменна част от съвременните високо технологични изделия. Имаме опит в насищането на печатни платки с интегрални схеми с корпуси тип BGA, microBGA, CSP, QFN и други Fine Pitch компоненти.
http://centillion.eu/bg/услуги-и-продукти/производство-оем-п...

На английски и насищане, и монтаж, и асемблиране са си все assembly.

Surface Mount Technology: Sensitive components, some very small, such as resistors or diodes are placed automatically onto the surface of board. This is called SMD assembly, for surface mount device.
https://www.pcbcart.com/article/content/pcb-assembly-process...

invguy
Bulgaria
Specializes in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 20
Notes to answerer
Asker: Много благодаря!





The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search