цена за разполагаемост

English translation: price of availability

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Bulgarian term or phrase:цена за разполагаемост
English translation:price of availability

15:27 Jan 26, 2010
Bulgarian to English translations [PRO]
Bus/Financial - Engineering: Industrial
Bulgarian term or phrase: цена за разполагаемост
Цената за разполагаемост включва постоянните оперативни разходи и инвестициите за рехабилитация.
Мими Петрова
price of availability
Explanation:
Преводът е дословен, но понятието наистина съществува. Дали то е подходящо в този случай зависи на какво е разполагаемостта
Selected response from:

Mark Bossanyi
Bulgaria
Grading comment
Благодаря!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1capacity price
moskwich
3price of availabilities
Boika Koceva
2 +1price of availability
Mark Bossanyi


  

Answers


50 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): +1
price of availability


Explanation:
Преводът е дословен, но понятието наистина съществува. Дали то е подходящо в този случай зависи на какво е разполагаемостта

Mark Bossanyi
Bulgaria
Native speaker of: Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Благодаря!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ivan Klyunchev: Мисля, че може и price for... http://www.google.com/search?imgsz=m&imgtbs=fz&hl=en&safe=of... Имал съм много пъти availability в техн. контекст и е прието разполагаемост.
23 hrs
  -> Благодаря

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
price of availabilities


Explanation:
I think the term comes from a not very good translation from English.

Boika Koceva
Works in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Ivan Klyunchev: разполагаемост/availability е абстрактно съществително и по принцип няма мн. ч. Тук не става дума за материални обекти според мен.
23 hrs

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
capacity price


Explanation:
"разполагаемост" = "разполагаема мощност"

--------------------------------------------------
Note added at 1 day56 mins (2010-01-27 16:24:02 GMT)
--------------------------------------------------

Термина се изпозлва в областта на производството на ел. енергия.
За останалите централи съгласно таблицата по т. 1, по цена, равна на 50% от утвърдената цена за разполагаема мощност. Тази разполагаемост е разпределена по месеците в полугодието, за които централата има съгласувана разполагаемост
ДКЕВР - http://www.tso.bg/Uploads/File/eto/bg/pdf/res_te007.pdf

--------------------------------------------------
Note added at 2 days7 hrs (2010-01-28 22:35:18 GMT)
--------------------------------------------------

Националната електропреносна компания (НЕК) може да подпише петгодишни договори за разполагаемост с новите собственици на ТЕЦ-овете "Бобов дол" и "Варна". Това предвиждат насоки за регулиране на електропроизводствените мощности, които Държавната комисия за енергийно и водно регулиране ще приеме през следващата седмица, съобщи председателят й Константин Шушулов. Подписването на договора за разполагаемост означава, че НЕК ще заплаща на двете централи за готовността им да поддържат мощностите в готовност и малък процент печалба. Цената за разполагаемост включва постоянните оперативни разходи и инвестициите за рехабилитация и достигане на екологичните стандарти

moskwich
Bulgaria
Works in field
Native speaker of: Bulgarian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Lyudmil Spasov: Само като вариант, capacity charge. Мисля, че така беше залегнал този термин в наредбите на ДКЕВР, които са писани от native speaker-и
3 hrs

neutral  Ivan Klyunchev: Не съм срещал "разполагаемост" = "разполагаема мощност". Превеждам за АЕЦ "Козлодуй" и АЕЦ "Белене" от 4-5 години. В линка става дума за топлинна мощност, която не е capacity. Във въпроса не е посочено с какво се разполага и всяка конкретизация е опасна.
21 hrs
  -> Цена без ДДС, по която «Топлофикация Русе» ЕАД (блок 4) продава разполагаема мощност по цена за разполагаемост в размер на 8,35 лв./МВтч http://www.dker.bg/resolutions/res_c066_07.pdf




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search