наричания

English translation: charms, spells, incantations

10:46 Aug 10, 2009
Bulgarian to English translations [PRO]
Art/Literary - Folklore / celebration of traditional holidays
Bulgarian term or phrase: наричания
Описание на празнуване на Бабинден:
"На обяд се прави празнична трапеза в дома на бабата. Веселбата е бурна, с много наричания, песни, пиперливи подхвърляния и закачки. "
Как бихте превели или обяснили "наричания"? Благодаря!
gentiane192
United Kingdom
English translation:charms, spells, incantations
Explanation:
-
Selected response from:

Denka Momkova
Bulgaria
Grading comment
благодаря!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2spell
Galabina Slavkova
4 +3saying
Christo Metschkaroff
4 +3charms, spells, incantations
Denka Momkova


Discussion entries: 2





  

Answers


25 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
charms, spells, incantations


Explanation:
-

Denka Momkova
Bulgaria
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 4
Grading comment
благодаря!
Notes to answerer
Asker: съгласна съм с вашия коментар!


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  phoenix-em (X)
6 hrs
  -> Благодаря

agree  andonov
7 hrs
  -> Благодаря

agree  natasha stoyanova
2 days 9 hrs

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
saying


Explanation:
По речниците!

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2009-08-10 12:05:48 GMT)
--------------------------------------------------

Видях, че търсите и обяснения. Наричанията са (почти) готови изрази, които се изричат по определен повод. На Бабинден са едни, по Коледа - други, Лазаровден - трети, Цветница - четвърти и тн. Просто са специфичен набор от характерните особености на съответния повод (празник). Вж. http://www.thefreedictionary.com/saying

Christo Metschkaroff
Bulgaria
Works in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Yordanka Petkova
2 hrs
  -> 10x!

agree  Peter Grm
3 hrs
  -> 10x!

agree  atche84: всъщност, точно такава дума няма - всички предложения са само приближения
11 hrs
  -> Това е една от причините да се спра на say(ing) - " И като рече... - And He said..." - рече -->наричам. 10x!

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
spell


Explanation:
tova e parvoto i moje nai viarnoto k oeto saotvetstva na nasheto nara4ania

Galabina Slavkova
Bulgaria
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  atche84: всъщност, точно такава дума няма - всички предложения са само приближения
10 hrs

agree  Andrei Vrabtchev
17 hrs




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search