заяждам се

English translation: badger, nag, torment, pick a quarrel/fight

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Bulgarian term or phrase:заяждам се
English translation:badger, nag, torment, pick a quarrel/fight
Entered by: Yordanka Petkova

04:59 Feb 23, 2015
Bulgarian to English translations [PRO]
General / Conversation / Greetings / Letters / Вицове
Bulgarian term or phrase: заяждам се
В основна форма. Иначе изречението изразява заплаха, един вид закана, която бихме отправили, размахвайки пръст. Имам предвид първия разговор:

"- Зъб за чене. Ще гориш и не ме интересува, мрънкай колкото искаш!
- Ти да престанеш да се заяждаш с мен, че ако реша аз да се заяждам какво ще стане?!
- Искаш да спрем да те дразним, но няма!"

Това е колекция от разни бисери и вицове. Със самостоятелно съдържание. Ето други например, за да придобиете по-добра представа:

"Знаете ли по какво си приличат учителите и облаците?
По това, че когато се разкарат нанякъде, започва един прекрасен ден!"

"Наблюдение на класната:
Има два вида училищни ваканции – твърде къси за децата и твърде дълги за родителите."

"- Тате, ще ми купиш ли колело?
- Да, когато усилията на умерената монетарна политика, основана на държавните интереси стабилизира валутния резерв...
- Тате, защо трябва да ми казваш “никога” толкова дълго..."

Чудя се как да преведа "заяждам се", придавайки по-заканителен вид на израза?
Yordanka Petkova
United Kingdom
badger, nag, torment, pick a quarrel/fight
Explanation:
badger, nag, torment, pick a quarrel/fight
Selected response from:

Emilia Delibasheva
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1badger, nag, torment, pick a quarrel/fight
Emilia Delibasheva
4 +1tease, pick on, taunt...
Albena Simeonova
5(to) pick a fight (with s.b.)
Yavor Dimitrov
4cavil
petkovw
3bully
Denis Shepelev


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5
(to) pick a fight (with s.b.)


Explanation:
pick a fight (with somebody) also pick fights (with somebody) --
to intentionally start a fight or argument with someone

Yavor Dimitrov
Bulgaria
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 4
Notes to answerer
Asker: Благодаря!


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Petar Tsanev
2 hrs
  -> Благодаря!

disagree  Albena Simeonova: Sorry, но не мисля, че това е точният смисъл.
5 hrs

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
badger, nag, torment, pick a quarrel/fight


Explanation:
badger, nag, torment, pick a quarrel/fight

Emilia Delibasheva
Works in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 4
Notes to answerer
Asker: Благодаря!


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Dimitar Bahchevanov: Nag също е добър превод в случая.
2 days 5 hrs
  -> Благодаря!

2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
bully


Explanation:
.

Denis Shepelev
Bulgaria
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian, Native in RussianRussian
PRO pts in category: 4
Notes to answerer
Asker: Благодаря!


3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
cavil


Explanation:
,

petkovw
Bulgaria
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
Notes to answerer
Asker: Благодаря!


7 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
tease, pick on, taunt...


Explanation:
give a hard time, put down, have a dig at...

...десетки варианти. То по-важното е цялото изречение как ще стане. :)


Albena Simeonova
Bulgaria
Specializes in field
Native speaker of: Bulgarian
Notes to answerer
Asker: Ok, благодаря!


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Dimitar Bahchevanov: Pick on ми звучи най-намясто в случая. Но разбира се, винаги има възможност за синонимизиране.
2 days 5 mins




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search