каловска

English translation: Callovian

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Bulgarian term or phrase:каловска
English translation:Callovian
Entered by: 4leavedClover

12:46 Feb 26, 2011
Bulgarian to English translations [PRO]
Science - Geology / геоложки структури
Bulgarian term or phrase: каловска
долнокаловска
съсипаха ме!
natasha stoyanova
Bulgaria
Callovian
Explanation:
Тук са дадени основните отдели/етажи (не съм наясно с терминологията :)
http://www.edinburghgeolsoc.org/edingeologist/z_34_04.html
Има и батски - Bathonian :)
(а от тук
http://knol.google.com/k/планета-земя#
научих, че става въпрос за юрския период)

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2011-02-26 13:51:12 GMT)
--------------------------------------------------

В допълнение:
калов — горен титон -> Callovian to upper Tithonian
и т.н. - в нета има доста примери
Успех, Наташа!

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2011-02-26 13:53:12 GMT)
--------------------------------------------------

Sorry, Upper Tithonian!
Selected response from:

4leavedClover
Bulgaria
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +4Callovian
4leavedClover
2kalovo, kalovska, lower kalovo
David Mossop PhD


Discussion entries: 2





  

Answers


20 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
kalovo, kalovska, lower kalovo


Explanation:
без контескт е много трудно да се определи - но ако се отнася за района на село "Калово" в България или каловская обаст в Русия, тогава може само да се транслитерира. Just a suggestion

David Mossop PhD
United Kingdom
Native speaker of: Native in EnglishEnglish
Notes to answerer
Asker: става дума за възраст - "горнобатска до долнокаловска" и после "средно до горнокаловска"


59 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +4
Callovian


Explanation:
Тук са дадени основните отдели/етажи (не съм наясно с терминологията :)
http://www.edinburghgeolsoc.org/edingeologist/z_34_04.html
Има и батски - Bathonian :)
(а от тук
http://knol.google.com/k/планета-земя#
научих, че става въпрос за юрския период)

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2011-02-26 13:51:12 GMT)
--------------------------------------------------

В допълнение:
калов — горен титон -> Callovian to upper Tithonian
и т.н. - в нета има доста примери
Успех, Наташа!

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2011-02-26 13:53:12 GMT)
--------------------------------------------------

Sorry, Upper Tithonian!

4leavedClover
Bulgaria
Native speaker of: Bulgarian
PRO pts in category: 12
Notes to answerer
Asker: Благодаря и за помощта, и за пожеланието! Спасение дебне отвсякъде ...


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Yavor Dimitrov
2 hrs
  -> Благодаря!

agree  atche84
10 hrs
  -> Благодаря!

agree  Wordworthy
1 day 4 hrs
  -> Благодаря!

agree  Ivan Klyunchev: http://bg.wikipedia.org/wiki/Юра_(период) http://en.wikipedia.org/wiki/Jurassic
1 day 9 hrs
  -> Благодаря!




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search