„степни блюдца"

English translation: saucers / steppe minor depressions

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Bulgarian term or phrase:степни блюдца
English translation:saucers / steppe minor depressions
Entered by: Pavel Tsvetkov

20:43 Mar 1, 2011
Bulgarian to English translations [PRO]
Science - Geology / геоложки стру
Bulgarian term or phrase: „степни блюдца"
Те са представени от глинест льос — фииозьрнест, лек, порьозен, слабо споен и без наслоение. Цветьт му е тъмножълт до жълтели- кавокафяв. В него се срещат льосови кукли и „степни блюдца".
natasha stoyanova
Bulgaria
steppe minor depressions
Explanation:
По Русско-английский геологический словарь, 1998, > 50 000 термина, 592 с., + лат.

http://www.google.com/search?q=kevtech&hl=en&biw=1320&bih=19...

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2011-03-01 22:04:40 GMT)
--------------------------------------------------

Не тазбрах за кмое название става дума.

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2011-03-01 22:05:13 GMT)
--------------------------------------------------

Грешка: Не разбрах за кое название става дума.



--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2011-03-01 22:06:44 GMT)
--------------------------------------------------

В линка има много геологически контексти за minor depressions.
Selected response from:

Ivan Klyunchev
Bulgaria
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3Flat-bottomed steppe depressions
Denis Shepelev
3steppe minor depressions
Ivan Klyunchev


Discussion entries: 3





  

Answers


14 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
steppe minor depressions


Explanation:
По Русско-английский геологический словарь, 1998, > 50 000 термина, 592 с., + лат.

http://www.google.com/search?q=kevtech&hl=en&biw=1320&bih=19...

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2011-03-01 22:04:40 GMT)
--------------------------------------------------

Не тазбрах за кмое название става дума.

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2011-03-01 22:05:13 GMT)
--------------------------------------------------

Грешка: Не разбрах за кое название става дума.



--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2011-03-01 22:06:44 GMT)
--------------------------------------------------

В линка има много геологически контексти за minor depressions.

Ivan Klyunchev
Bulgaria
Works in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 92
Notes to answerer
Asker: аз намерих растение и риба с това название. засега се насочих към растението - patella. minor depression ме заведе в икон. поля и линкът не доказва връзката между двете


20 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Flat-bottomed steppe depressions


Explanation:
Flat-bottomed depressions се среща в текстове по геология от англоговорящи автори:

http://www.google.bg/search?hl=bg&biw=2048&bih=932&q="flat-b...

Flat-bottomed steppe depressions в списанието Eurasian Soil Science:

http://www.springerlink.com/content/w007612656175471/

http://www.glossary.ru/cgi-bin/gl_sch2.cgi?RRylvt:l!nut:!zsl...



Denis Shepelev
Bulgaria
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian, Native in RussianRussian
PRO pts in category: 4
Notes to answerer
Asker: Благодаря, Денис. аз не оспорвам предложението; определено това е значението. само на конкретното "блюдце" си има превод "чинийка" = плоскодънна (овална) малка депресия.





The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search