харниши

English translation: slickenside/tectonic mirror

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Bulgarian term or phrase:харниш
English translation:slickenside/tectonic mirror
Entered by: Ekaterina Kroumova

16:38 May 3, 2016
Bulgarian to English translations [PRO]
Tech/Engineering - Geology / движение на зeмни пластове
Bulgarian term or phrase: харниши
Втората група (j2) e нормална на j1 и има посока СЗ-ЮИ, като потъва стръмно на ЮЗ или СИ. Пукнатините са стерилни и имат характер на структури на срязване. Третата пукнатинна група (j3) e субвертикална с посока ЮЗ-СИ. Тя също е стерилна, но на места по нея се наблюдават следи от движения (харниши). Характеристиките на пукнатините с оглед инженер-геоложките изчисления са показани в таблици 4.3 и 4.4. В първата таблица те са класифицирани по литоложки, а във втората по структурни признаци (наложени процеси).
най-често го намерих като тектонско огледало и име на личности .
natasha stoyanova
Bulgaria
slickensides
Explanation:
По всяка вероятност заимствано от немски: https://de.wikipedia.org/wiki/Harnisch_(Geologie)

С немския не ме бива, но свързаната статия на английски в Уикипедията е: https://en.wikipedia.org/wiki/Slickenside , да се надяваме, че можем да ѝ се доверим.

--------------------------------------------------
Note added at 26 minutes (2016-05-03 17:05:09 GMT)
--------------------------------------------------

Fault slip may polish smooth the walls of the fault plane, marking them with striations called slickensides.
http://www.britannica.com/science/slickenside

Та следите от движения във Вашия текст се наричат, очевидно, striations.
Selected response from:

Ekaterina Kroumova
Grading comment
Благодарности отново!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4tectonic mirrors
Yavor Dimitrov
3slickensides
Ekaterina Kroumova


Discussion entries: 2





  

Answers


11 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
tectonic mirrors


Explanation:
"харниши - "тектонски огледала" - добре загладени (полирани) повърхнини, получени при триенето на двата скални блока по време на движението им. Образуват се за сметка на интензивно милонитизирана скална маса в разломната зона. Понякога върху харнишите се запечатват и следите от направлението на движението на скалните блокове посредством бразди на триене (те най-често са паралелни на посоката на движението);"

--------------------------------------------------
Note added at 13 mins (2016-05-03 16:51:52 GMT)
--------------------------------------------------

Явно линкът не се отваря. Ето го отново:
http://www.nauchensviat.eu/2012-03-17-19-53-51/2012-03-17-19...


    Reference: http://www.nauchensviat.eu/2012-03-17-19-53-51/2012-03-17-19...
Yavor Dimitrov
Bulgaria
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 8
Notes to answerer
Asker: Благодаря!


20 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
slickensides


Explanation:
По всяка вероятност заимствано от немски: https://de.wikipedia.org/wiki/Harnisch_(Geologie)

С немския не ме бива, но свързаната статия на английски в Уикипедията е: https://en.wikipedia.org/wiki/Slickenside , да се надяваме, че можем да ѝ се доверим.

--------------------------------------------------
Note added at 26 minutes (2016-05-03 17:05:09 GMT)
--------------------------------------------------

Fault slip may polish smooth the walls of the fault plane, marking them with striations called slickensides.
http://www.britannica.com/science/slickenside

Та следите от движения във Вашия текст се наричат, очевидно, striations.

Ekaterina Kroumova
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 12
Grading comment
Благодарности отново!




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search