пропусквателна способност

English translation: bandwidth или throughput

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Bulgarian term or phrase:пропусквателна способност
English translation:bandwidth или throughput
Entered by: Iolanta Vlaykova Paneva

08:35 Apr 7, 2006
Bulgarian to English translations [PRO]
Tech/Engineering - Internet, e-Commerce / IT
Bulgarian term or phrase: пропусквателна способност
......гарантира пропусквателана способност на канала в двете посоки до точките на терминиране на международните връзки на оператора....
traffic transmission
traffic capacity
или има друг термин?
Iolanta Vlaykova Paneva
Canada
bandwidth или throughput
Explanation:
Чудесен въпрос! Наскоро завърших курсове по Data Communications и Local Area Networks и мога да предложа подробен отговор на него.

Пропусквателната способност може да се преведе като bandwidth и като throughput. Разликата между двете е че throughput е реалната скорост при потребителите в мрежата (тоест всеки от тях има различен throughput, който зависи от много фактори, вкл. от количеството потребители, споделящи канала/връзката), докато bandwidth по-скоро зависи от хардуера на самата мрежа и е количеството данни, което физически можете да изпратите през проводника (оптичен кабел, обикновен телефонен кабел, въздуха (за безжична мрежа) и т.н.). Ето още пояснения и дефиниции:

Throughput vs Bandwidth
(thing) by dko (2.4 wk) (print) ? Mon Dec 11 2000 at 3:02:53


Please, spread the word. As most of you know, and to those that don't: you need a spanking, there is a marked difference between the two.

Throughput is the amount of information (pulses, bits, frames, packets, etc...) that can be sent through a conductor while it is under the stresses of real-life operation. These include improper wiring (crossed pair, anyone?), EMF or Magnetic Flux disturbances and noise, the Johnson's dog digging up your backyard, or plain old-fashioned, good old American collisions.

Bandwidth is the amount of information it is physically possible to send through the media of choice (copper, fiber, the Johnson's dog). This is the number you get when you sit down with your trusty TI-82 and the impedence charts from Physics and calculate out how many bits per second can be sent through a foot of copper/fiber/whatever.

The relationship can be roughly described as Experimental vs Measured
-----

bandwidth ширина (на канала), пропускателна способност




--------------------------------------------------
Note added at 4 days (2006-04-11 10:51:22 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

До atchе84:
На български думите bandwidth и throughput се превеждат почти навсякъде като "пропусквателна способност". При цифрови комуникации bandwidth и throughput се измерват в Kbps и Mps (можете да проверите това, ако не ми вярвате). Дефиницията на Лингво е грешна, понеже това, което описват е bandwidth, а за throughput трябва да уточнят, че е скоростта, която е постигната реално.

--------------------------------------------------
Note added at 4 days (2006-04-11 22:53:51 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

До atchе84:
"Перфектна" и "странни" е ваша оценка, а не аргумент. Безмислено е да споря с човек, който даже не иска да си направи труда да провери, дали е прав.
Selected response from:

Vladimir Shapovalov
United States
Grading comment
Mnogo blagodarja.za izcherpatelnija otgovor.Az sashto misleh za" bandwidth",no ne bjah sigurna,zashtoto ne sam specialist
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3throughput
Ivan Klyunchev
5bandwidth или throughput
Vladimir Shapovalov


Discussion entries: 1





  

Answers


2 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
throughput


Explanation:
Lingvo 11

--------------------------------------------------
Note added at 3 mins (2006-04-07 08:38:55 GMT)
--------------------------------------------------

throughput 1) производительность (вычислительной системы) выражается в числе операций (команд) в секунду MFLOPS , MIPS 2) пропускная способность (канала связи) максимальная скорость передачи данных, по линии связи за единицу времени. Обычно измеряется в битах в секунду

--------------------------------------------------
Note added at 23 mins (2006-04-07 08:58:29 GMT)
--------------------------------------------------

channel throughput

Ivan Klyunchev
Bulgaria
Works in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Stefan Savov: http://www.webopedia.com/TERM/T/throughput.html
27 mins

agree  Vladimir Shapovalov: май става въпрос за throughput, тъй като върви с думата "гарантирана" (т.е. говорим за реална скорост). Дефиницията на Лингво е грешна (не е МАКСИМА
51 mins
  -> Even Homer sometimes nods.

agree  atche84: Късо и точно - като преводач. Желязно правило - макс. винаги > реална (моментна) винаги > гарантирана. Къде е проблемът с Лингво?
4 hrs

36 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
bandwidth или throughput


Explanation:
Чудесен въпрос! Наскоро завърших курсове по Data Communications и Local Area Networks и мога да предложа подробен отговор на него.

Пропусквателната способност може да се преведе като bandwidth и като throughput. Разликата между двете е че throughput е реалната скорост при потребителите в мрежата (тоест всеки от тях има различен throughput, който зависи от много фактори, вкл. от количеството потребители, споделящи канала/връзката), докато bandwidth по-скоро зависи от хардуера на самата мрежа и е количеството данни, което физически можете да изпратите през проводника (оптичен кабел, обикновен телефонен кабел, въздуха (за безжична мрежа) и т.н.). Ето още пояснения и дефиниции:

Throughput vs Bandwidth
(thing) by dko (2.4 wk) (print) ? Mon Dec 11 2000 at 3:02:53


Please, spread the word. As most of you know, and to those that don't: you need a spanking, there is a marked difference between the two.

Throughput is the amount of information (pulses, bits, frames, packets, etc...) that can be sent through a conductor while it is under the stresses of real-life operation. These include improper wiring (crossed pair, anyone?), EMF or Magnetic Flux disturbances and noise, the Johnson's dog digging up your backyard, or plain old-fashioned, good old American collisions.

Bandwidth is the amount of information it is physically possible to send through the media of choice (copper, fiber, the Johnson's dog). This is the number you get when you sit down with your trusty TI-82 and the impedence charts from Physics and calculate out how many bits per second can be sent through a foot of copper/fiber/whatever.

The relationship can be roughly described as Experimental vs Measured
-----

bandwidth ширина (на канала), пропускателна способност




--------------------------------------------------
Note added at 4 days (2006-04-11 10:51:22 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

До atchе84:
На български думите bandwidth и throughput се превеждат почти навсякъде като "пропусквателна способност". При цифрови комуникации bandwidth и throughput се измерват в Kbps и Mps (можете да проверите това, ако не ми вярвате). Дефиницията на Лингво е грешна, понеже това, което описват е bandwidth, а за throughput трябва да уточнят, че е скоростта, която е постигната реално.

--------------------------------------------------
Note added at 4 days (2006-04-11 22:53:51 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

До atchе84:
"Перфектна" и "странни" е ваша оценка, а не аргумент. Безмислено е да споря с човек, който даже не иска да си направи труда да провери, дали е прав.


    Reference: http://www.everything2.com/index.pl?node_id=871448
    Reference: http://lml.bas.bg/~anton/linux/rechnik.html
Vladimir Shapovalov
United States
Specializes in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian, Native in RussianRussian
PRO pts in category: 4
Grading comment
Mnogo blagodarja.za izcherpatelnija otgovor.Az sashto misleh za" bandwidth",no ne bjah sigurna,zashtoto ne sam specialist

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  atche84: вижте по-горе перфектната заб. на Г-н Клюнчев (Hz/bps), преди да формулирате странните си твърдения
3 hrs
  -> Грешите. Bandwidth е максималната пропускателна способност на канала. Думата "способност" намеква за теоретична скорост, не за реална в даден мо




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search