служба по вписване

English translation: registry office

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Bulgarian term or phrase:служба по вписване
English translation:registry office
Entered by: Ivan Klyunchev

05:09 Jun 29, 2006
Bulgarian to English translations [PRO]
Law/Patents - Law (general)
Bulgarian term or phrase: служба по вписване
Това е становище на нотариус във връзка с договор за аренда. Ето и извадка от него:
Становище на ...., с район на действие Софийски окръжен съд във връзка с удостоверение за тежести издадено от спужбата по вписване в София...
Maria Dimitrova
Bulgaria
registry office
Explanation:
Службите по вписванията са териториални звена, които осъществяват функциите си по Правилника за вписванията и Закона за кадастъра и имотния регистър на територията на съдебния район на съответния районен съд, а функциите си по Закона за регистър БУЛСТАТ - на територията на съответния окръжен съд.
Selected response from:

Ivan Klyunchev
Bulgaria
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2registry office
Ivan Klyunchev
4court registry
Stefan Savov
4registry
Emilia Delibasheva


  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
registry


Explanation:
"A place where official records are kept." - Collins dictionary and thesaurus

Emilia Delibasheva
Works in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 44

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
court registry


Explanation:
съгласен съм с колегата Емилия Делибашева, но това е израза за "служба по вписвания към еди-кой си съд"

Stefan Savov
Bulgaria
Specializes in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Ivan Klyunchev: Службите по вписванията са КЪМ Агенцията по вписванията, а са в седалището на съд.
1 hr

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
registry office


Explanation:
Службите по вписванията са териториални звена, които осъществяват функциите си по Правилника за вписванията и Закона за кадастъра и имотния регистър на територията на съдебния район на съответния районен съд, а функциите си по Закона за регистър БУЛСТАТ - на територията на съответния окръжен съд.

Ivan Klyunchev
Bulgaria
Works in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 124

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Hemuss
29 mins

agree  vessela
840 days
  -> Благодаря.




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search