плаща разсрочено върху месечните вноски

English translation: pays it on deferred basis on the monthly instalments/ам. installments

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Bulgarian term or phrase:плаща разсрочено върху месечните вноски
English translation:pays it on deferred basis on the monthly instalments/ам. installments
Entered by: Ivan Klyunchev

10:56 Apr 2, 2010
Bulgarian to English translations [Non-PRO]
Law/Patents - Law (general)
Bulgarian term or phrase: плаща разсрочено върху месечните вноски
Друго съществено предимство на лизинга пред банковия кредит е финансирането на ДДС от лизингодателя. Той го заплаща при закупуването на актива, а лизингополучателят го плаща разсрочено върху месечните вноски.
dwdimov
pays it on deferred basis on the monthly instalments/ам. installments
Explanation:
Разсрочен (за плащане) e deferred. Има го например в Лингвох3+: deferred payment рассрочка; платёж в рассрочку. Наистина наречието "разсрочено" липсва в българските речници (и не само), но коренът е deferred. А за "on deferred basis" (С КАВИЧКИ, иначе е манипулативно) тук има достатъчно: http://www.google.com/search?hl=en&newwindow=1&safe=off&imgt...
Особено първото излизащо (при мен): http://209.85.129.132/search?q=cache:VD21zTNM_xAJ:www.bisb.c...
Selected response from:

Ivan Klyunchev
Bulgaria
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2pays the VAT according to the monthly installments
natasha stoyanova
5VAT would be charged on each monthly installment at the applicable VAT rate
Assia Terpecheva
4 -1pays it on deferred basis on the monthly instalments/ам. installments
Ivan Klyunchev
Summary of reference entries provided
pays the VAT according to the monthly installments
Efrosina Perry

Discussion entries: 4





  

Answers


5 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
VAT would be charged on each monthly installment at the applicable VAT rate


Explanation:
http://www.caixacatalunya.com/CDA/caixacat/redirect.html?lin...

Assia Terpecheva
Spain
Specializes in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Ivan Klyunchev: Разсрочено липсва в превода. Не се повтаря 2 пъти, защото за месечните вноски не се казва никъде, че са разсрочено плащане. Набляга се на разсроченото плащане на ДДС, а не на разсроченото плащане на месечни вноски. Без думата разсрочено се губи акцентът.
1 day 1 hr
  -> Г-н Клюнчев, разбира се, че е разсрочено, няма смисъл да се повтаря два пъти. Нямам намерение да споря по въпроса. Преводачът на този материал сам ще си реши как да го преведе, ние само се опитваме да дадем идеи.

agree  bozhana
2 days 7 hrs

1 day 7 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
pays it on deferred basis on the monthly instalments/ам. installments


Explanation:
Разсрочен (за плащане) e deferred. Има го например в Лингвох3+: deferred payment рассрочка; платёж в рассрочку. Наистина наречието "разсрочено" липсва в българските речници (и не само), но коренът е deferred. А за "on deferred basis" (С КАВИЧКИ, иначе е манипулативно) тук има достатъчно: http://www.google.com/search?hl=en&newwindow=1&safe=off&imgt...
Особено първото излизащо (при мен): http://209.85.129.132/search?q=cache:VD21zTNM_xAJ:www.bisb.c...

Ivan Klyunchev
Bulgaria
Works in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 124

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  natasha stoyanova: deferred = отложен, ОТсрочен. в дадените примери ясно се посочва ясно: Payment on deferred basis can be made to the bank in instalments = Може да бъде разсрочено (т.е. на вноски)
1 hr
  -> На вноски е един от видовете разсрочено плащане. Тук имаме веднъж вноски от основното разсрочено плащане (in instal(l)ments) и разсрочено плащане (deferred payment, не е посочено изрично, че е на вноски) на ДДС.

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
pays the VAT according to the monthly installments


Explanation:
pays the VAT (proportionate to) the monthly installments

--------------------------------------------------
Note added at 1 day7 hrs (2010-04-03 17:58:30 GMT)
--------------------------------------------------

... while the lessee pays only the VAT on a monthly installment

natasha stoyanova
Bulgaria
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 56

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Andrei Vrabtchev
7 mins

agree  Tatiana Dimitrova
1 hr
  -> Благодаря

disagree  Ivan Klyunchev: VAT е с предлога "on" на английски. Тук акцентът е на разсрочено, което липсва в превода. Не е нито according to, нито proportionate to, а просто се начислява ставка 20 % ДДС върху (on) месечните вноски. Именно думата "разсрочено" показва предимството
1 day 4 hrs

agree  bozhana: on the monthly instalments
2 days 10 hrs
  -> Благодаря




Reference comments


3 hrs
Reference: pays the VAT according to the monthly installments

Reference information:
Isn't the meaning that the VAT is paid on top of the monthly installments? Just wondering what the Bg "върху" means.

Efrosina Perry
United States
Works in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 8

Peer comments on this reference comment (and responses from the reference poster)
disagree  Ivan Klyunchev: Според мен смисълът е именно, че върху месечните вноски се начислява/плаща ДДС. На български се казва "ДДС върху" - VAT on. Не е според/пропорционално, защото ставката на ДДС (засега) е еднаква за всичко – 20 %.
1 day 2 hrs
agree  bozhana: on the monthly instalments
2 days 8 hrs




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search