поръчково политическо дело

English translation: politically motivated case

09:14 Mar 16, 2017
Bulgarian to English translations [PRO]
Law (general) / Съдебни дела
Bulgarian term or phrase: поръчково политическо дело
Повечето политически дела са поръчкови.

Благодаря.
Denis Shepelev
Bulgaria
English translation:politically motivated case
Explanation:
Превод на цялото изречение: Most such cases are politically motivated.

За мен това е достатъчно. Политическите дела винаги са „поръчкови“ и няма как да се преведе адекватно на английски (нито пък е необходим буквален превод), тъй като се получава смислово повторение.
Selected response from:

Pavel Tsvetkov
Bulgaria
Grading comment
Благодаря на всички за помощта.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2politically motivated case
Pavel Tsvetkov
4 +1show trial
Christo Metschkaroff
4trial on trumped-up charges
Petar Tsanev
3 +1"commissioned" political lawsuit
Ekaterina Kroumova


Discussion entries: 3





  

Answers


15 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
"commissioned" political lawsuit


Explanation:
http://www.anticorruption.bg/index.php?id=901

Честотата на срещане е слаба, вероятно може да се каже и по друг начин, ще потърся още.

--------------------------------------------------
Note added at 36 minutes (2017-03-16 09:51:22 GMT)
--------------------------------------------------

Или може би "on commission", но при всички случаи препоръчвам да е в кавички.

Ekaterina Kroumova
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 62

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ana Dimitrova: Самата аз се опитвах да се сетя за нещо подобно.
1 hr
  -> Благодаря, Ани!

51 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
politically motivated case


Explanation:
Превод на цялото изречение: Most such cases are politically motivated.

За мен това е достатъчно. Политическите дела винаги са „поръчкови“ и няма как да се преведе адекватно на английски (нито пък е необходим буквален превод), тъй като се получава смислово повторение.

Pavel Tsvetkov
Bulgaria
Specializes in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 137
Grading comment
Благодаря на всички за помощта.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Boika Koceva
4 hrs
  -> Благодаря!

agree  Petar Tsanev
1 day 5 hrs
  -> Благодаря!

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
show trial


Explanation:
"... когото съдят по политическо дело (приказвал разни работи против властта) и той казва, че политическите дела са поръчкови, т.е. все едно не се надява на справедлив процес, ще го размотават и т.н...."

Моля срв. в препратката - няма разлика м/у тогавашните и сегашните. Подробностите са част от общия пейзажа (намеренията на "съдниците").... ;-)


--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2017-03-16 11:59:09 GMT)
--------------------------------------------------

1. https://en.wikipedia.org/wiki/Gang_of_Four
2. https://en.wikipedia.org/wiki/Stalinist_show_trial_of_the_Kr...
3. https://en.wikipedia.org/wiki/Joan_of_Arc

и др.п.....


    Reference: http://www.historylearningsite.co.uk/modern-world-history-19...
Christo Metschkaroff
Bulgaria
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 38

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Petar Tsanev
1 day 3 hrs
  -> 10x!

1 day 6 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
trial on trumped-up charges


Explanation:
Още един вариант. Знам, че в него няма "political", но щом са поръчкови, то се подразбира.

Petar Tsanev
Bulgaria
Specializes in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 68




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search