"ах дело"

English translation: дело от административен характер

15:29 Jul 25, 2008
Bulgarian to English translations [PRO]
Law/Patents - Law: Patents, Trademarks, Copyright
Bulgarian term or phrase: "ах дело"
На пръв поглед -- печатна грешка, но пък се повтаря три пъти. Дело на Административния съд -- София.
Peter Skipp
Bulgaria
English translation:дело от административен характер
Explanation:
Когато различни органи на държавната администрация санкционират граждани или юридически лица за тяхно протиоправно поведение, те имат право да обжалват пред съда. Тогава се образува наказателно дело от административен характер (АХ). Това са делата за пътно-транспортни проишествия, неплатени данъци, неуредени сметки за парно, ток, вода, телефон и т.н.
Selected response from:

Ivaylo Ivanov
Luxembourg
Grading comment
Ах! Благодаря!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5дело от административен характер
Ivaylo Ivanov
4administrative case
natasha stoyanova


Discussion entries: 1





  

Answers


19 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
\"ах дело\"
дело от административен характер


Explanation:
Когато различни органи на държавната администрация санкционират граждани или юридически лица за тяхно протиоправно поведение, те имат право да обжалват пред съда. Тогава се образува наказателно дело от административен характер (АХ). Това са делата за пътно-транспортни проишествия, неплатени данъци, неуредени сметки за парно, ток, вода, телефон и т.н.


    Reference: http://www.srs.justice.bg/21/page.html
Ivaylo Ivanov
Luxembourg
Works in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 4
Grading comment
Ах! Благодаря!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Trufev: Все пак защо не го преведете на английски?
49 mins

5 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
administrative case


Explanation:
-

natasha stoyanova
Bulgaria
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search