неизместени оценки.

English translation: unbiased and consistent estimators

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Bulgarian term or phrase:Неизместени и състоятелни оценки
English translation:unbiased and consistent estimators
Entered by: DLyons

18:55 Mar 19, 2014
Bulgarian to English translations [PRO]
Social Sciences - Mathematics & Statistics
Bulgarian term or phrase: неизместени оценки.
Това е част от конспект по статистика. Цялото заглавие на точката е "Остовни статистически понятия. Точкови оценки на параметри. Неизместени и състоятелни оценки. Метод на моментите." Всъщност, мен ме интересува изразът "Неизместени и състоятелни оценки", но не го написах горе, защото може да се счете за питане за две неща.

Предварително благодаря!
Ana Dimitrova
Bulgaria
unbiased and consistent estimators
Explanation:
"Ще определим някои техни приятни качества - неизместеност, ефективност и състоятелност. Ще покажем, че неизместените оценки с минимална дисперсия са единствени."
Selected response from:

DLyons
Ireland
Grading comment
Благодаря, много ми помогнахте.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1unbiased estimates / unbiased estimators
tinfire
4 +1unbiased and consistent estimators
DLyons


Discussion entries: 2





  

Answers


32 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
unbiased estimates / unbiased estimators


Explanation:
ето за какво става дума
http://kosnos.com/2009/issue28/chem_stats03.html


    Reference: http://en.wikipedia.org/wiki/Unbiased_estimation_of_standard...
    Reference: http://www.ablongman.com/graziano6e/text_site/MATERIAL/statc...
tinfire
Works in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ivan Klyunchev
32 mins
  -> thxs

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
Неизместени и състоятелни оценки
unbiased and consistent estimators


Explanation:
"Ще определим някои техни приятни качества - неизместеност, ефективност и състоятелност. Ще покажем, че неизместените оценки с минимална дисперсия са единствени."


    Reference: http://fmi.wikidot.com/prob19#toc12
    Reference: http://en.wikipedia.org/wiki/Consistent_estimator
DLyons
Ireland
Specializes in field
Native speaker of: English
PRO pts in category: 4
Grading comment
Благодаря, много ми помогнахте.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ekaterina Kroumova
15 hrs
  -> благодаря Ekaterina.




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search