техника на машинна топла обработка

English translation: Machine Metalworking Technique/s

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Bulgarian term or phrase:техника на машинна топла обработка
English translation:Machine Metalworking Technique/s
Entered by: Yordanka Petkova

15:52 Jul 16, 2009
Bulgarian to English translations [PRO]
Tech/Engineering - Mechanics / Mech Engineering
Bulgarian term or phrase: техника на машинна топла обработка
От диплома за завършено средно-специално образование от техникум по механотехника
Krasimira Kalcheva
United States
Machine Metalworking Technique/s
Explanation:
Касае се за топла обработка на металите с металообработващи машини. Обработката включва леене, заваряване и пластична деформация с помощта на тези машини. Термина, който имаме за металообротване(топла обработка) e metalworking, а за машини за студена обработка metalcutting. Metalworking machine покрива металообработващи и металорежещи машини, но само metalworking имаме, когато става дума за топлата обработка. Нама thermal. Technique се свързва с метода. По-скоро e techniques, защото са методи. Учила съм ги трите метода и машините във висшето си образование. Мисля, че имаше още един, но не мога да си спомня. Не се използва treatment, processing що се отнася до топла обработка.

metalworking, пише се и с тире- металообработване
metalworking machine- металообработваща машина
(E-B Dictionary, изд. Наука и изкуство 1990)
Selected response from:

Yordanka Petkova
United Kingdom
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2Machine Metalworking Technique/s
Yordanka Petkova
4 +2thermal processing machinery
Mark Bossanyi
5Techniques of Machine Hot Working
bettyblue
5mechanical thermal treatment technology/techniques
Andrei Vrabtchev


  

Answers


10 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
mechanical thermal treatment technology/techniques


Explanation:
успех!

--------------------------------------------------
Note added at 11 mins (2009-07-16 16:03:48 GMT)
--------------------------------------------------

може и само "thermal treatment techniques"

--------------------------------------------------
Note added at 16 mins (2009-07-16 16:08:54 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.google.com/search?hl=en&q="mechanical thermal tre...

--------------------------------------------------
Note added at 18 mins (2009-07-16 16:10:30 GMT)
--------------------------------------------------

възможно е също "mechanical-thermal processing techniques/technology"

Andrei Vrabtchev
Bulgaria
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 7
Notes to answerer
Asker: Благодаря за отговора.


24 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
thermal processing machinery


Explanation:
или просто thermal processing equipment


    Reference: http://www.dmoz.org/Business/Industrial_Goods_and_Services/M...
Mark Bossanyi
Bulgaria
Works in field
Native speaker of: Native in EnglishEnglish
Notes to answerer
Asker: Благодаря.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Andrei Vrabtchev: what about "техника"? i believe the course is more about thermal processing techniques rather than just the machinery..
18 mins
  -> Yes, it depends whether the qualification document refers to operating the equipment or to the technology as a whole. In the latter case your answer would be right.

agree  Lilia Ignatova (X)
1 hr
  -> Благодаря

agree  Peter Grm
3 days 20 hrs
  -> Благодаря

5 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
Machine Metalworking Technique/s


Explanation:
Касае се за топла обработка на металите с металообработващи машини. Обработката включва леене, заваряване и пластична деформация с помощта на тези машини. Термина, който имаме за металообротване(топла обработка) e metalworking, а за машини за студена обработка metalcutting. Metalworking machine покрива металообработващи и металорежещи машини, но само metalworking имаме, когато става дума за топлата обработка. Нама thermal. Technique се свързва с метода. По-скоро e techniques, защото са методи. Учила съм ги трите метода и машините във висшето си образование. Мисля, че имаше още един, но не мога да си спомня. Не се използва treatment, processing що се отнася до топла обработка.

metalworking, пише се и с тире- металообработване
metalworking machine- металообработваща машина
(E-B Dictionary, изд. Наука и изкуство 1990)

Yordanka Petkova
United Kingdom
Specializes in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 4
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.
Notes to answerer
Asker: Благодаря.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Svetla Petrova: Де да си правеха труда да разберат какво точно се изучава по съотв. дисциплина...
18 hrs
  -> Благодаря. Аха :)

agree  MOONLIGHTBREAK
3 days 8 hrs
  -> Благодаря Ви за коментарите!

2 days 17 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
Techniques of Machine Hot Working


Explanation:
in forging and casting of metals 2 terms are used - hot and cold working. Don't forget it is a school subject, after all.

--------------------------------------------------
Note added at 3 days8 hrs (2009-07-19 23:57:17 GMT)
--------------------------------------------------

reference: кратък българско-английски политехнически речник, 1990, publishing house technika:)+ личен консултант с магистърска степен в областта.
относно учебните планове и дипломите - певоди към МОН и УНСС.
forging and casting are just some examples, not all can be listed here.
have a successful week:))


--------------------------------------------------
Note added at 3 days8 hrs (2009-07-19 23:57:52 GMT)
--------------------------------------------------

reference: кратък българско-английски политехнически речник, 1990, publishing house technika:)+ личен консултант с магистърска степен в областта.
относно учебните планове и дипломите - пpеводи към МОН и УНСС.
forging and casting are just some examples, not all can be listed here.
have a successful week:))

bettyblue
Bulgaria
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 4
Notes to answerer
Asker: Благодаря.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Yordanka Petkova: Вижте post discussion entry
7 hrs
  -> reference: кратък българско-английски политехнически речник, 1990, publishing house technika:)+ личен консултант с магистърска степен в областта. относно учебните планове и дипломите - пpеводи към МОН и УНСС. forging and casting are just some examples, no

neutral  MOONLIGHTBREAK: Предметът изучава студени и топли методи
19 hrs




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search