разпръснат хордаж на митралната клапа

English translation: scattered mitral valve chordae

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Bulgarian term or phrase:разпръснат хордаж на митралната клапа
English translation:scattered mitral valve chordae
Entered by: Ivan Klyunchev

14:25 Feb 7, 2008
Bulgarian to English translations [PRO]
Medical - Medical: Cardiology
Bulgarian term or phrase: разпръснат хордаж на митралната клапа
момче на 5 години, което е с добро физическо и нервнопсихическо развитие, отговарящо на нормите за възрастта. На 3 години и 6 месеца при детето е установена аденоидна вегетация и екстрасистолна аритмия, поради което детето е отложено от оперативна аденотомия. Ехокардиографски е установено функционално нормално сърце; наличие на разпръснат хордаж на митралната клапа. Поради честите остри катари на горните дихателни пътища и бронхообструкции при детето е проведена профилактика с Кетотифен.
A. Petrunova
Bulgaria
scattered mitral valve chordae
Explanation:
Според кардиоложка това са хорди, които не действат, но ги има. Било най-често вроден порок на сърцето.
Selected response from:

Ivan Klyunchev
Bulgaria
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1chordal rupture of the mitral valve
Daniela Koleva
3scattered mitral valve chordae
Ivan Klyunchev


Discussion entries: 7





  

Answers


32 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
chordal rupture of the mitral valve


Explanation:
Никъде не намерих "хордаж", но предполагам че става точно дума за chordal rupture или за chordae tendineae rupture, ако се използва латинското наименование.


    Reference: http://www.medilexicon.com/medicaldictionary.php?t=72660
    Reference: http://en.wikipedia.org/wiki/Mitral_valve_prolapse
Daniela Koleva
Netherlands
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Trufev: multiple chordal rupture of ...
42 mins

3 days 23 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
scattered mitral valve chordae


Explanation:
Според кардиоложка това са хорди, които не действат, но ги има. Било най-често вроден порок на сърцето.

Ivan Klyunchev
Bulgaria
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 32




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search