СНБА

English translation: systolic pulmonary artery pressure

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Bulgarian term or phrase:СНБА
English translation:systolic pulmonary artery pressure
Entered by: Krasimira Kalcheva

18:44 Mar 5, 2015
Bulgarian to English translations [PRO]
Medical - Medical: Cardiology / епикриза на пациент с ритъмни нарушения, предсърдно мъждене и тн.н
Bulgarian term or phrase: СНБА
Съкращение от резултати от ЕхоКГ: СНБА 40 ммНд
Krasimira Kalcheva
United States
systolic pulmonary artery pressure
Explanation:
"С" може да е за средно, но може да е за систолично налягане в белодробната артерия. Имайки предвид високата стойност, по-вероятно е да е систолично.

Иначе средно налягане в белодробната артерия е mean PAP.

http://www.cvpharmacology.com/clinical topics/pulmonary hype...

--------------------------------------------------
Note added at 16 minutes (2015-03-05 19:00:10 GMT)
--------------------------------------------------

Всъщност напълно е възможно да е и средно, вижте тук: http://lifeinthefastlane.com/ccc/pulmonary-hypertension-echo...

Но при всички положения средно е mean.
Selected response from:

Ekaterina Kroumova
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1Average pulmonary artery pressure
Kamelia Gueorguieva
4systolic pulmonary artery pressure
Ekaterina Kroumova


  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
Average pulmonary artery pressure


Explanation:
средно налягане в белодробната артерия

--------------------------------------------------
Note added at 15 mins (2015-03-05 18:59:39 GMT)
--------------------------------------------------

За нищо, успех!


    Reference: http://www.hapche.bg/sastoyaniya-i-zabolyavaniya/hronichno-b...
Kamelia Gueorguieva
Bulgaria
Specializes in field
Native speaker of: Bulgarian
PRO pts in category: 27
Notes to answerer
Asker: Благодаря за отговора.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Emilia Delibasheva
4 mins
  -> Благодаря!

11 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
systolic pulmonary artery pressure


Explanation:
"С" може да е за средно, но може да е за систолично налягане в белодробната артерия. Имайки предвид високата стойност, по-вероятно е да е систолично.

Иначе средно налягане в белодробната артерия е mean PAP.

http://www.cvpharmacology.com/clinical topics/pulmonary hype...

--------------------------------------------------
Note added at 16 minutes (2015-03-05 19:00:10 GMT)
--------------------------------------------------

Всъщност напълно е възможно да е и средно, вижте тук: http://lifeinthefastlane.com/ccc/pulmonary-hypertension-echo...

Но при всички положения средно е mean.

Ekaterina Kroumova
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 40
Notes to answerer
Asker: Благодаря за бързия отговор.





The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search