ерефикация

English translation: straightening (of the cervical curve/lordosis)

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Bulgarian term or phrase:ерефикация
English translation:straightening (of the cervical curve/lordosis)
Entered by: Krasimira Kalcheva

13:21 Jun 1, 2015
Bulgarian to English translations [PRO]
Medical - Medical (general) / епикриза на пациент
Bulgarian term or phrase: ерефикация
На настоящото МРТ изследване се установи сравнително лека проявена дегенеративна промяна на гръбначния стълб, изразяваща се в начално формиране на ръбни остеофити в областта на апофизите на прешленните тела, фокална хипертрофия на лигаментния апарат в сегментите С-4-5-6. Инверсия на физиологичната шийна лордоза до степен ерификация.
Krasimira Kalcheva
United States
straightening (of the cervical curve/lordosis)
Explanation:
В думата "ерефикация" лично аз разпознавам латинския глагол erigo, изправям. В Гугъл потърсете "изправена шийна лордоза", ще намерите резултати. Това е фазата, при която лордозата се изправя, преди да премине в кифоза.

Ето резултати на английски за предложението ми:
http://legalmedicalexhibits.com/290012-straightening-of-cerv...
https://www.healthtap.com/topics/straightened-cervical-curva...
http://hosmerchiropractic.com/blog/5-facts-about-whiplash-a-...
http://www.atlastpillow.com/clinical.html
И най-вече разгледайте изображенията в Гугъл.

--------------------------------------------------
Note added at 6 heures (2015-06-01 19:43:39 GMT)
--------------------------------------------------

А, да отбележа също, че в Гугъл се среща и "изгладена шийна лордоза" и подозирам, че е същото.
Selected response from:

Ekaterina Kroumova
Grading comment
Благодаря много за помощта
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +2straightening (of the cervical curve/lordosis)
Ekaterina Kroumova
3aerification
Yavor Dimitrov


  

Answers


5 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
aerification


Explanation:
Probably, a typo. It should read "aerification".

noun
1.
an act of combining with air.
2.
the state of being filled with air.


    Reference: http://dictionary.reference.com/browse/aerification?s=t
Yavor Dimitrov
Bulgaria
Works in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 36
Notes to answerer
Asker: Благодаря за предложението.


6 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
straightening (of the cervical curve/lordosis)


Explanation:
В думата "ерефикация" лично аз разпознавам латинския глагол erigo, изправям. В Гугъл потърсете "изправена шийна лордоза", ще намерите резултати. Това е фазата, при която лордозата се изправя, преди да премине в кифоза.

Ето резултати на английски за предложението ми:
http://legalmedicalexhibits.com/290012-straightening-of-cerv...
https://www.healthtap.com/topics/straightened-cervical-curva...
http://hosmerchiropractic.com/blog/5-facts-about-whiplash-a-...
http://www.atlastpillow.com/clinical.html
И най-вече разгледайте изображенията в Гугъл.

--------------------------------------------------
Note added at 6 heures (2015-06-01 19:43:39 GMT)
--------------------------------------------------

А, да отбележа също, че в Гугъл се среща и "изгладена шийна лордоза" и подозирам, че е същото.

Ekaterina Kroumova
Works in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 300
Grading comment
Благодаря много за помощта
Notes to answerer
Asker: Благодаря за помощта.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Christo Metschkaroff
10 hrs
  -> Благодаря!

agree  Yavor Dimitrov: Да, вероятно е това. Извинения за разсеяния ми отговор, даден късно снощи. Сега виждам, че търсеният термин е подаден на български, а не на английски, както съм предположил. :)
23 hrs
  -> Благодаря! Извиненията се приемат :).




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search