Експертна балнеологична оценка

English translation: Therapeutic Quality Assessment (of Mineral Water)

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Bulgarian term or phrase:Експертна балнеологична оценка
English translation:Therapeutic Quality Assessment (of Mineral Water)
Entered by: Hemuss

17:34 Nov 10, 2006
Bulgarian to English translations [PRO]
Law/Patents - Medical: Health Care
Bulgarian term or phrase: Експертна балнеологична оценка
Експертна балнеологична оценка на минерална вода.
Особено ме интересува "балнеологична".
Благодаря.
Hemuss
Expert Therapeutic Quality Assessment of Mineral Water
Explanation:
Така ми се струва най-уместно да се предаде. "Balneological" и "balneal" не се използват често от носители на езика. Ако проверите в Интернет, ще видите, че повечето сайтове, в които се появяват тези думи, не са от държави с официален език английски.
Аз лично бих пропуснала думата "Expert" в английския вариант, защото такива оценки се правят единствено от експерти и ми се струва излишно да се пояснява специално, но ако прецените, че е необходимо, оставете я.
Selected response from:

Irena Alexieva
Cyprus
Grading comment
Благодаря, съгласен съм с вас относно "Expert".
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +3Expert Therapeutic Quality Assessment of Mineral Water
Irena Alexieva
4Expert balneal judgement
Yuliyan Gospodinov (X)
3balneological/balneal
Ivan Klyunchev
3expert assessment for balneological purposes
Mihaela Boteva


Discussion entries: 3





  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
balneological/balneal


Explanation:
Webster, Lingvo 11

--------------------------------------------------
Note added at 9 mins (2006-11-10 17:44:32 GMT)
--------------------------------------------------

Lingvo 11: balneal бальнеологический

--------------------------------------------------
Note added at 10 mins (2006-11-10 17:45:15 GMT)
--------------------------------------------------

Webster: balneological: of or relating to balneology

--------------------------------------------------
Note added at 12 mins (2006-11-10 17:47:11 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.yandex.ru/yandsearch?stype=www&nl=0&text= ...

Ivan Klyunchev
Bulgaria
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 12
Notes to answerer
Asker: Благодаря, г-н klyunchev.


28 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Expert balneal judgement


Explanation:
"Експертна оценка" определено е "expert judgement" и като вземем предвид, че "балнеологичен" е "balneal", то се получава крайния превод.

Yuliyan Gospodinov (X)
Bulgaria
Works in field
Native speaker of: Bulgarian
PRO pts in category: 2

36 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
expert assessment for balneological purposes


Explanation:
Би трябвало да бъде balneological - според дефиниция това е:
The science of baths or bathing, especially the study of the therapeutic use of mineral baths
http://www.thefreedictionary.com/balneological;
за разлика от balneal - Of or relating to baths or bathing.

Mihaela Boteva
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian

47 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +3
Expert Therapeutic Quality Assessment of Mineral Water


Explanation:
Така ми се струва най-уместно да се предаде. "Balneological" и "balneal" не се използват често от носители на езика. Ако проверите в Интернет, ще видите, че повечето сайтове, в които се появяват тези думи, не са от държави с официален език английски.
Аз лично бих пропуснала думата "Expert" в английския вариант, защото такива оценки се правят единствено от експерти и ми се струва излишно да се пояснява специално, но ако прецените, че е необходимо, оставете я.

Irena Alexieva
Cyprus
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 4
Grading comment
Благодаря, съгласен съм с вас относно "Expert".

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Mihaela Boteva: разбира се + quality за оценка. И Вашето предложение за "therapeutic" е по-удачно.
46 mins

agree  Yavor Dimitrov: "Expert" e излишно тук според мен. THERAPEUTIC QUALITY ASSESSMENT OF NATURAL MINERAL WATER. (NATURAL, защото има минерална вода, която се добива по изкуствен път.)
1 day 15 mins

agree  Could-you
1 day 21 hrs




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search