профил на коляно

English translation: Knee lateral profile image

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Bulgarian term or phrase:профил на коляно
English translation:Knee lateral profile image
Entered by: etale

22:43 Feb 25, 2018
Bulgarian to English translations [PRO]
Medical - Medical: Health Care
Bulgarian term or phrase: профил на коляно
В епикризата: "Ham - профил на коляно: Профил на дясно коляно без видими травматични промени"

Освен че се чудя какво може да е това "Ham" в началото, не ми е ясно дали под "профил" се подразбира рентгенова снимка или някакъв вид хирургична намеса.

Благодаря Ви за съдействиет
etale
Name of projection‎: ‎Knee - Lateral - Horizontal
Explanation:
Обикновено са необходими 3 рентгенови снимки (три различни проекции) — отпред (фас), отстрани (профил) и със сгънато коляно, поради което се налага да се променя позицията на крака за всяка снимка;

"lateral image of the knee" - и двата термина се използват

за "ham" само мога да предполагам, че това е "the back of the knee", "region back of the knee joint", хамстринг (от капачката или от задните сухожилия зад коляното)
Selected response from:

Nelly Keavney
United Kingdom
Grading comment
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4Name of projection‎: ‎Knee - Lateral - Horizontal
Nelly Keavney
3HAM image of knee
Ekaterina Kroumova


Discussion entries: 2





  

Answers


42 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Name of projection‎: ‎Knee - Lateral - Horizontal


Explanation:
Обикновено са необходими 3 рентгенови снимки (три различни проекции) — отпред (фас), отстрани (профил) и със сгънато коляно, поради което се налага да се променя позицията на крака за всяка снимка;

"lateral image of the knee" - и двата термина се използват

за "ham" само мога да предполагам, че това е "the back of the knee", "region back of the knee joint", хамстринг (от капачката или от задните сухожилия зад коляното)


    https://www.radiologymasterclass.co.uk/tutorials/musculoskeletal/x-ray_trauma_lower_limb/knee_x-ray
    https://radiopaedia.org/articles/knee-horizontal-beam-lateral-view-1
Nelly Keavney
United Kingdom
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 3

10 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
ham-профил на коляно
HAM image of knee


Explanation:
Както писах в дискусията, предполагам, че става дума за артроскопия. Достъпът при артроскопията в случая е HAM - high anteromedial. А под профил се има предвид не профилна (странична) снимка, а разглеждане, затова мисля, че image e подходящ превод.
Вж. картинка В (вдясно): https://www.researchgate.net/figure/Surgical-landmarks-A-Lat...

Ekaterina Kroumova
Specializes in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 16
Notes to answerer
Asker: Оказа се, че е рентгенова снимка, а не артроскопия. Благодаря Ви за съдействието :)





The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search