стройна лечебна система

English translation: well structured / consistent / holistic healing system

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Bulgarian term or phrase:стройна лечебна система
English translation:well structured / consistent / holistic healing system
Entered by: Pavel Tsvetkov

21:43 Mar 31, 2014
Bulgarian to English translations [PRO]
Art/Literary - Nutrition / Здравеопазване
Bulgarian term or phrase: стройна лечебна система
Продължавам по-нататък:

Ние трябва да се гордеем, че именно в слънчева България българката Лидия Ковачева създаде *стройна лечебна система*, доказала своя ефект с лекуването на хиляди болни от тежки хронични заболявания.

Очаквам творчески предложения за "стройна лечебна система".
Yordanka Petkova
United Kingdom
holistic healing system
Explanation:
Малко се отклонявам от буквалния превод, но прочетох част от въведението на книгата и съм забелязал, че на английски тези така наречени "системи" са "holistic", въпреки че в тях няма нищо цялостно - просто използват думата като пълнеж, както е в случая със "стройна".
Selected response from:

zenithmaster
Bulgaria
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5consistent healing system
Efrosina Perry
4 +1coherent healing system
Pavel Tsvetkov
3 +2holistic healing system
zenithmaster
4flexible healing system
Yavor Dimitrov
4methodical curative/healing system
Ekaterina Kroumova
4harmonious healing system
Vilina Svetoslavova (X)


Discussion entries: 21





  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
coherent healing system


Explanation:
.

--------------------------------------------------
Note added at 10 mins (2014-03-31 21:53:56 GMT)
--------------------------------------------------

При желание може и: streamlined healing system

Pavel Tsvetkov
Bulgaria
Works in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 4
Notes to answerer
Asker: Thank you.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Mariana Snyder
1 hr
  -> Благодаря!

11 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
harmonious healing system


Explanation:
Бих предложила и "neat", но като че ли "harmonious" звучи по-приятно и художествено :)

Vilina Svetoslavova (X)
Ireland
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 4
Notes to answerer
Asker: Мерси!


8 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
methodical curative/healing system


Explanation:
Още един вариант в допълнение към предложените.

Ekaterina Kroumova
Works in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
Notes to answerer
Asker: Thank you.


15 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
consistent healing system


Explanation:
from experience - another possibility could be "well structured healing system"

Efrosina Perry
United States
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
Notes to answerer
Asker: Thanks.


1 day 12 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
flexible healing system


Explanation:
Още едно предложение. :)

Аз бих използвал flexible healing system.

Синоними на "строен":

(прил.) снажен, едър, левент, грациозен, хубав, красив, напет, гиздав, кокетен
(прил.) гъвкав, изящен
(прил.) тънък, слаб, деликатен

Yavor Dimitrov
Bulgaria
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
Notes to answerer
Asker: Благодаря!


1 day 13 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
holistic healing system


Explanation:
Малко се отклонявам от буквалния превод, но прочетох част от въведението на книгата и съм забелязал, че на английски тези така наречени "системи" са "holistic", въпреки че в тях няма нищо цялостно - просто използват думата като пълнеж, както е в случая със "стройна".

zenithmaster
Bulgaria
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 4
Notes to answerer
Asker: Благодаря! Ми да, не мисля, че буквален превод е уместен.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Vilina Svetoslavova (X)
1 day 6 hrs
  -> thnx!

agree  Ekaterina Kroumova
1 day 9 hrs
  -> thnx!




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search