обследване

English translation: examination

11:22 Apr 8, 2014
Bulgarian to English translations [PRO]
Science - Nutrition / Медицина(общо)
Bulgarian term or phrase: обследване
ПРАКТИКАТА ПОТВЪРЖДАВА ТЕОРИЯТА

За своя опит той избира млади, здрави плъхове-албиноси - плъховете приемат същата храна, която ползва и човекът, а и биологично краткият им живот дава възможност да се проследят всички възрастови изменения.

За плъхчетата са направени отделни клетки, поставени са да живеят в хигиенични условия според начина им на съществуване, абсолютно еднакви за всички. Различното между тях е начинът им на хранене според практикуваните диети на различните народи и племена в Индия. Още *при обследването им* д-р Кариеън е наблюдавал в различните племена и общности развиване на заболявания, като кожни струпеи и обриви, очни заболявания, язви, циреи, лоши зъби, изкривен гръбнак, анемии, както и много стомашно-чревни заболявания. Основните продукти, които се включват в техните диети, са в различни варианти и комбинации: оризът, варивата, варените зеленчуци - в твърде непълноценни и неблагоприятни съчетания.

Оказва се, че подложени на техните диети, плъхчетата развиват съответно същите заболявания. Ако е ползвана диетата на племето с кожните заболявания, на плъхчетата им опадва козината.
Yordanka Petkova
United Kingdom
English translation:examination
Explanation:
-
Selected response from:

Milena Dieva
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2examination
Milena Dieva
4conducting a study/ study conducted
Ekaterina Kroumova


Discussion entries: 1





  

Answers


2 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
examination


Explanation:
-

Milena Dieva
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 4
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Denis Shepelev
0 min
  -> Благодаря.

agree  Ivan Klyunchev
10 hrs

4 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
conducting a study/ study conducted


Explanation:
провеждане на изсредвания

--------------------------------------------------
Note added at 6 минути (2014-04-08 11:28:26 GMT)
--------------------------------------------------

*изследвания

Ekaterina Kroumova
Works in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search