дисконто

English translation: cutback / discount

22:53 Aug 5, 2014
Bulgarian to English translations [PRO]
Art/Literary - Poetry & Literature
Bulgarian term or phrase: дисконто
"Те, като виждали, че работата с дисконтото била по-добра и износна, започнали да намаляват другите си ра боти и започнали да дават по-голяма сила на дисконтото и също да купуват желязо от маданите. "

Действието се развива през 19-ти век в България.
Emilia Delibasheva
English translation:cutback / discount
Explanation:
По мое мнение само "cutback" или "discount" са достатъчни с оглед на регистъра на контекста. :)

--------------------------------------------------
Note added at 6 hrs (2014-08-06 05:37:05 GMT)
--------------------------------------------------

дисконт (и дисконто) Отбив от лихвата, която банката прави при изплащане на полица преди падежа. [ит.]
Selected response from:

Yavor Dimitrov
Bulgaria
Grading comment
Благодаря!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3cutback / discount
Yavor Dimitrov
2 +1Disconto Gesellschaft
invguy
3net present value (NPV) or discount revenue
Mariana Snyder
Summary of reference entries provided
дисконто
Christo Metschkaroff

Discussion entries: 3





  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
net present value (NPV) or discount revenue


Explanation:
Both terms can work.
It sounds to me like the original text uses the term in a slang form, but both suggestions will work.


    Reference: http://pidruchniki.com/18800413/turizm/chistiy_privedeniy_di...
    Reference: http://www.proz.com/?sp=gloss/term&id=13696624
Mariana Snyder
United States
Specializes in field
Native speaker of: Bulgarian

6 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
cutback / discount


Explanation:
По мое мнение само "cutback" или "discount" са достатъчни с оглед на регистъра на контекста. :)

--------------------------------------------------
Note added at 6 hrs (2014-08-06 05:37:05 GMT)
--------------------------------------------------

дисконт (и дисконто) Отбив от лихвата, която банката прави при изплащане на полица преди падежа. [ит.]

Yavor Dimitrov
Bulgaria
Specializes in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 30
Grading comment
Благодаря!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Petar Tsanev: with "discount". Cutback is used in different contexts.
1 hr
  -> Да, съгласен съм за cutback (reduction). :) Благодаря

agree  Ana Dimitrova
1 hr
  -> Благодаря!

agree  larkspur: discount
2 hrs
  -> Благодаря!

11 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): +1
Disconto Gesellschaft


Explanation:
Съдейки по използвания език и видимия общ контекст, допускам, че „дисконтото“ е разговорно наименование на Disconto Gesellschaft – немска банка, много активна у нас в началото на ХХ век, и изиграла сериозна роля за това, че през Първата световна война сме се присъединили към Централните сили, а не към Антантата. Същата тази банка е имала интереси в минното дело около Перник и Бобов дол – което може да е връзката със споменаването на маданите.

invguy
Bulgaria
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Kalinka Hristova: Склонна съм да подкрепя Вашия отговор, тъй като явно не става дума просто за икономическия термин. Доколкото разбирам от цитираното изречение, въпросното "дисконто" е нещо като "Касата", както едно време наричахме ДСК...
1 hr

agree  Christo Metschkaroff: с: "... въпросното "дисконто" е нещо като "Касата"," - по добавката от г-жа К.Хр. .... ;-).... ;-)
9 hrs




Reference comments


7 hrs
Reference: дисконто

Reference information:
1. дисконтирам; дисконтирам - (нем. diskontieren) - банк. Извършвам дисконтна операция; правя отбив, отбирам

2. дисконто, дисконт; дисконто, дисконт - (ит. sconto, англ. discount, лат. computo „смятам") - 1. банк. Отбив от лихвата на полица, която се изплаща преди падежа. 2. Отстъпка, която прави кредитор на длъжник за изплащане на сумата преди падежа; отстъпка; дисконтна политика - съвкупност от мерките, с които централна емисионна банка регулира сконтовия процент при краткосрочните задължения - вж. в: http://www.bgjourney.com/Bit t Kultura/Old gloss/Old gloss D...
2. Моля вж. в: http://bg.wikipedia.org/wiki/Дисконтирана_стойност


    Reference: http://www.bgjourney.com/Bit%20t%20Kultura/Old%20gloss/Old%2...
    Reference: http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%94%D0%B8%D1%81%D0%BA%D0%BE%...
Christo Metschkaroff
Bulgaria
Specializes in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 8




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search