ФО

English translation: functional depreciation

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Bulgarian term or phrase:ФО (функционално обезценяване)
English translation:functional depreciation
Entered by: Kalinka Hristova

15:11 Mar 21, 2017
Bulgarian to English translations [PRO]
Real Estate / Инфраструктура
Bulgarian term or phrase: ФО
Здравейте,

Имам таблица със заглавие Инфраструктурни подобрения в имота и това е една от колоните в таблицата.
Другите колони са Стойност на придобиване по инв. книга, Индексирана стойност, Възраст към датата на оценката, ФИ, ЕГ, ИО.

Става въпрос за промишлено предприятие.

Благодаря за всякакви насоки.
Denis Shepelev
Bulgaria
физическо обезценяване
Explanation:
Общо взето, гадая, но вижте тук:

http://private.ciab-bg.com/uploads/common/23nrpc7k9z8vsfq6.p...
Някои причини за физическо обезценяване не могат да бъдат отстранени, т.е. влошаването на състоянието не може да бъде отстранено или изобщо, или по ефективен по отношение на разходите начин. Неподлежащото на отстраняване физическо обезценяване може да се измери чрез вземане предвид на възрастта на актива, очаквания общ и оставащ живот, при което корекцията за физическо обезценяване е равна на изтеклата част от очаквания общ живот. В някои случаи може да бъде по-удобно или подходящо да се използва ефективната възраст на актива, а не действителната му възраст.

--------------------------------------------------
Note added at 10 mins (2017-03-21 15:21:58 GMT)
--------------------------------------------------

Оказва се, че има и функционално обезценяване (по-долу в същия документ):

Функционалното обезценяване е всяка загуба на полезност, причинена от неефективност на съответния актив, в сравнение със заместващия го актив, която води до загуба на стойност.
Съществуват две форми на функционално обезценяване, а именно:
 прекомерни капиталови разходи, които могат да бъдат причинени от промени в дизайна, строителните материали, технологията или производствените техники и водят до наличие на модерни еквиваленти на актива с по-ниски капиталови разходи от съответния актив,
 прекомерни експлоатационни разходи, които могат да бъдат причинени от подобрения в дизайна или допълнителен капацитет и водят до наличност на модерни еквиваленти на актива с по-ниски експлоатационни разходи от съответния актив.

--------------------------------------------------
Note added at 15 mins (2017-03-21 15:26:37 GMT)
--------------------------------------------------

Да, и забравих да подам и преводите на двете фрази, съответно physical depreciation и functional depreciation ;)
Selected response from:

Kalinka Hristova
Bulgaria
Grading comment
Благодаря.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4functional devaluation
Ekaterina Kroumova
2 +1физическо обезценяване
Kalinka Hristova


  

Answers


8 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): +1
физическо обезценяване


Explanation:
Общо взето, гадая, но вижте тук:

http://private.ciab-bg.com/uploads/common/23nrpc7k9z8vsfq6.p...
Някои причини за физическо обезценяване не могат да бъдат отстранени, т.е. влошаването на състоянието не може да бъде отстранено или изобщо, или по ефективен по отношение на разходите начин. Неподлежащото на отстраняване физическо обезценяване може да се измери чрез вземане предвид на възрастта на актива, очаквания общ и оставащ живот, при което корекцията за физическо обезценяване е равна на изтеклата част от очаквания общ живот. В някои случаи може да бъде по-удобно или подходящо да се използва ефективната възраст на актива, а не действителната му възраст.

--------------------------------------------------
Note added at 10 mins (2017-03-21 15:21:58 GMT)
--------------------------------------------------

Оказва се, че има и функционално обезценяване (по-долу в същия документ):

Функционалното обезценяване е всяка загуба на полезност, причинена от неефективност на съответния актив, в сравнение със заместващия го актив, която води до загуба на стойност.
Съществуват две форми на функционално обезценяване, а именно:
 прекомерни капиталови разходи, които могат да бъдат причинени от промени в дизайна, строителните материали, технологията или производствените техники и водят до наличие на модерни еквиваленти на актива с по-ниски капиталови разходи от съответния актив,
 прекомерни експлоатационни разходи, които могат да бъдат причинени от подобрения в дизайна или допълнителен капацитет и водят до наличност на модерни еквиваленти на актива с по-ниски експлоатационни разходи от съответния актив.

--------------------------------------------------
Note added at 15 mins (2017-03-21 15:26:37 GMT)
--------------------------------------------------

Да, и забравих да подам и преводите на двете фрази, съответно physical depreciation и functional depreciation ;)


    Reference: http://private.ciab-bg.com/uploads/common/23nrpc7k9z8vsfq6.p...
Kalinka Hristova
Bulgaria
Specializes in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 16
Grading comment
Благодаря.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  zenithmaster: with functional depreciation
28 mins
  -> Благодаря!

neutral  Ekaterina Kroumova: Второто! :)
46 mins
  -> Благодаря!

10 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
functional devaluation


Explanation:
Функционално обезценяване. Ще потърся да дам линк след малко.

--------------------------------------------------
Note added at 16 minutes (2017-03-21 15:28:04 GMT)
--------------------------------------------------

На стр. 7: http://www.investor.bg/files/bulletin/2327bcf9d343435a89c3fa...

Ekaterina Kroumova
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  zenithmaster: По-скоро "functional depreciation": http://www.businessdictionary.com/definition/functional-depr... Да, забравих да добавя, че съм съгласен с бележката на Калинка Христова, а не с първоначалния отговор. Сори!
27 mins
  -> Благодаря. Но със сигурност е функционално.




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search