извънградски транспорт

English translation: interurban/intercity transport, rural transport

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Bulgarian term or phrase:извънградски транспорт
English translation:interurban/intercity transport, rural transport
Entered by: Veta Anton

13:40 Aug 1, 2011
Bulgarian to English translations [Non-PRO]
Bus/Financial - Transport / Transportation / Shipping
Bulgarian term or phrase: извънградски транспорт
Покачване на цените на градския и извънградския транспорт. плаши много родители и ученици.
Veta Anton
interurban/intercity transport
Explanation:
Вече задаван въпрос.
Selected response from:

Emilia Delibasheva
Grading comment
Thanx!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1interurban/intercity transport
Emilia Delibasheva
4rural transport
Mark Bossanyi


  

Answers


21 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
interurban/intercity transport


Explanation:
Вече задаван въпрос.


    Reference: http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:CJYS6kB...
Emilia Delibasheva
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 12
Grading comment
Thanx!
Notes to answerer
Asker: Thanx for the helpful answer!

Asker: Thanx for the helpful answer!


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Yuliyan Gospodinov (X)
4 hrs
  -> Благодаря!

disagree  gsaboft: Контекстът в това изречение и в старата тема е различен. Тук има специфична популация - ученици, за които важи уточнението на колегата Bossanyi. В старата тема такова уточнение няма и общият термин си е намясто. Тук не е.
5 hrs
  -> Юлиан добре се е обосновал.

agree  petkovw
17 hrs
  -> Благодаря!

4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
rural transport


Explanation:
За разлика от студентите във висшето образование, повечето ученици не ползват големите междуградски маршрути за ходене на училище (понятието "intercity" би било приложимо за София - Пловдив, София - Бургас/Варна например). Тук изглежда, че става дума за междуселските маршрути - буквално извънградски.

Mark Bossanyi
Bulgaria
Works in field
Native speaker of: Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 24
Notes to answerer
Asker: Thanx for the helpful answer!


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  gsaboft: Всъщност бих превела с комбинацията intercity and rural transport, защото извънградският транспорт не е задължително да е само селски.
4 mins
  -> Благодаря, съгласен съм.

disagree  Yuliyan Gospodinov (X): извънградския транспорт си е междуградски, може да е между градове, т.е. не може да се каже, че е селски
50 mins
  -> Обаче например от гр. Гоце Делчев до с. Сатовча се води баш извънградски транспорт, но не може в никакъв случай да се нарече "intercity".




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search