бордово ремарке с капаци

English translation: drop-side (dropside) trailer

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Bulgarian term or phrase:бордово ремарке с капаци
English translation:drop-side (dropside) trailer
Entered by: Silvina Gospodinova

08:25 Aug 1, 2019
Bulgarian to English translations [PRO]
Tech/Engineering - Transport / Transportation / Shipping
Bulgarian term or phrase: бордово ремарке с капаци
бордово ремарке с капаци - от заявка за транспорт
Silvina Gospodinova
United Kingdom
drop-side (dropside) trailer
Explanation:
"Бордово с капаци" (= drop-side) всъщност означава "с падащи бордове". Oтнася се за всякакви ремаркета – от малки, за леки автомобили, до полуремаркета (semi-trailers) за седлови влекачи, а също така и за каросерии.
https://www.google.com/search?q=drop side trailer&client=fir...

Обикновено падащи са и трите борда (без предния): когато и трите са свалени, ремаркето фактически се превръща в платформено (flatbed).

Заб.: Прието е да се казва „капаци“ вместо „бордове“, за да се избегне объркване с понятието „падащ борд“ (lift gate) – което се използва, когато единият борд (по правило задният) при отварянето си изпълнява функцията на електрохидравлична подемна платформа: http://www.heger.bg/produkti/padashti-bordove

Selected response from:

invguy
Bulgaria
Grading comment
Благодаря Ви!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2drop-side (dropside) trailer
invguy
2 +2semi-trailer with side doors
Marin Zagorchev


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): +2
semi-trailer with side doors


Explanation:
Разгледах доста картинки в Интернет и това ми се струва най-близко.

Marin Zagorchev
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ekaterina Kroumova: with drop-down sides
3 mins

agree  Atanas Naydenov: flatbed trailer
1 hr

17 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
drop-side (dropside) trailer


Explanation:
"Бордово с капаци" (= drop-side) всъщност означава "с падащи бордове". Oтнася се за всякакви ремаркета – от малки, за леки автомобили, до полуремаркета (semi-trailers) за седлови влекачи, а също така и за каросерии.
https://www.google.com/search?q=drop side trailer&client=fir...

Обикновено падащи са и трите борда (без предния): когато и трите са свалени, ремаркето фактически се превръща в платформено (flatbed).

Заб.: Прието е да се казва „капаци“ вместо „бордове“, за да се избегне объркване с понятието „падащ борд“ (lift gate) – което се използва, когато единият борд (по правило задният) при отварянето си изпълнява функцията на електрохидравлична подемна платформа: http://www.heger.bg/produkti/padashti-bordove



invguy
Bulgaria
Works in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 8
Grading comment
Благодаря Ви!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Christo Metschkaroff
1 day 4 hrs
  -> Благодаря :)

agree  Yavor Dimitrov
7 days




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search