Виноер

English translation: viognier

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Bulgarian term or phrase:Виониер
English translation:viognier
Entered by: Rositsa Georgieva

15:44 Jun 29, 2009
Bulgarian to English translations [PRO]
Wine / Oenology / Viticulture
Bulgarian term or phrase: Виноер
Това е сорт грозде. Най-близкото по транслитерация, което намирам, е "Viognier", но произношението е доста различно и не знам дали е същия сорт.
Mark Bossanyi
Bulgaria
viognier
Explanation:
сорт грозде за френската марка бяло вино Кондрьо според английския вариант на Уикипедия.
Selected response from:

Rositsa Georgieva
Bulgaria
Grading comment
Благодаря, това е в крайна сметка.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4viognier
Rositsa Georgieva
4Вионер - Vioner
Kalinka Hristova


Discussion entries: 6





  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Вионер - Vioner


Explanation:
Има грешка в изписването на името - виОНер, а не виНОер, и съответно на английски е Vioner.

Wine/101 :: WineBalanced and round, this wine was made with great care and best grape selection. .... A fruity blend of Chardonnay, Sauvignon Blanc, and Vioner. ...
https://www.wine101shop.com/.../home.php?cat... - Cached - Similar -

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2009-06-29 17:12:39 GMT)
--------------------------------------------------

И така, грешките са две. Както и предполагате, гроздето се казва "Viognier" (http://en.wikipedia.org/wiki/Viognier), "вионе" на български, но разбира се, и на български, и на английски се среща грешно изписано, заради което и аз се подведох и моля за извинение.

Ето някои референции в подкрепа на това твърдение:

Характеристики: Комплекс от аромати на подправки, сушена круша, цветя и мед. Дървесният характер е добре балансиран и не скрива плодовите аромати. Малкото количество Шенин Блан и Шардоне дават форма на виното. Насладете му се с печено пиле и рибни ястия.
http://www.vinopoli.bg/Portfolio/SA/Babylonspeak/Wine/White/...

Проучванията на Мерсие дадоха интересни резултати за малко познатия у нас и много интересен сорт Вионе. Оказа се, че почвата и климата предполагат възможността да отгледаме този сорт и да заинтригуваме нашите клиенти с впечатляващо вино. Ще заделим малко декари, за да експериментираме с нови сортове, подходящи за така търсените през последните години кювета.
http://villayustina.com/bg/ourwinery.html

Kalinka Hristova
Bulgaria
Specializes in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 4

4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
viognier


Explanation:
сорт грозде за френската марка бяло вино Кондрьо според английския вариант на Уикипедия.


    Reference: http://en.wikipedia.org/wiki/viognier
Rositsa Georgieva
Bulgaria
Native speaker of: Bulgarian
PRO pts in category: 4
Grading comment
Благодаря, това е в крайна сметка.




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search