KudoZ home » Bulgarian to English » Accounting

свързана/верижна сделка

English translation: chain transaction


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Bulgarian term or phrase:свързана/верижна сделка
English translation:chain transaction
Entered by: 4leavedClover

14:03 Feb 3, 2009
Bulgarian to English translations [PRO]
Bus/Financial - Accounting
Bulgarian term or phrase: свързана/верижна сделка
"...доставките са от т.нар. «свързани» или «верижни» сделки, при които режимът за облагането с ДДС на доставките между участниците в отделните етапи се оценяват индивидуално и зависят от конкретни обстоятелства."

Не успях да открия термин "свързана/верижна сделка" - Гугъл мълчи по въпроса и на английски: Chain deal / Link(ed) deal / Connected deal, нито пък като варианти на intercommunity deal. Текстът е отговор на официално лице на въпрос във връзка с видовете вътреобщностни сделки.
Stefan Stefanov
Bulgaria
chain transaction
Explanation:
Selected response from:

4leavedClover
Bulgaria
Grading comment
Благодаря!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3chain transaction
4leavedClover
4bound/chain business transaction (deal)Lilia Ignatova
3chain transaction
Lyudmil
1related parties transactions
stefanov_a


  

Answers


10 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
chain transaction


Explanation:


4leavedClover
Bulgaria
Native speaker of: Bulgarian
PRO pts in category: 24
Grading comment
Благодаря!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Mark Bossanyi
39 mins
  -> Благодаря!

agree  klyunchev: http://forum.wordreference.com/showthread.php?t=1204791
1 hr
  -> Благодаря!

agree  Andrei Vrabtchev
2 hrs
  -> Благодаря!

11 mins   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
related parties transactions


Explanation:
Не зная дали е много точно, но все пак реших да ви го предложа.


    Reference: http://www.kik-info.com/dictionaries/accaunting_dictionary_b...
stefanov_a
Bulgaria
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian

17 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
chain transaction


Explanation:
Така го намерих в EUR-Lex, а съжаление само на английски език.

--------------------------------------------------
Note added at 19 mins (2009-02-03 14:22:57 GMT)
--------------------------------------------------

също и "related transaction": http://eur-lex.europa.eu/Notice.do?mode=dbl&lang=en&lng1=en,...


    Reference: http://eur-lex.europa.eu/
Lyudmil
Bulgaria
Specializes in field
Native speaker of: Bulgarian
PRO pts in category: 4

22 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
bound/chain business transaction (deal)


Explanation:
Използува се в счетоводната терминология

Lilia Ignatova
Bulgaria
Works in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian