KudoZ home » Bulgarian to English » Automotive / Cars & Trucks

тахошайби

English translation: tacho charts


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Bulgarian term or phrase:тахошайби
English translation:tacho charts
Entered by: Trufev

10:16 Mar 14, 2007
Bulgarian to English translations [PRO]
Tech/Engineering - Automotive / Cars & Trucks
Bulgarian term or phrase: тахошайби
Удостоверение за спрян от движение автомобил, който по тази причина няма тахошайби. Няма повече контекст.
Darina Spasova
Bulgaria
tacho charts
Explanation:
http://www.trutac.co.uk/stationery.htm
Selected response from:

Trufev
Bulgaria
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1tacho charts
Trufev
4 +1tachometer / speed counter discs
Stefan Balchev
4 +1tachograph disc/diskklyunchev
5 -1tachometers
Yassen Tounev


  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
tachometer / speed counter discs


Explanation:
картонен диск. който се поставя в тахографа, и върху който се записват времето, скоростта на движение, престой и т.н.

Stefan Balchev
Bulgaria
Specializes in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  klyunchev: Tachometer е съвсем друг уред.
9 mins

agree  Yassen Tounev: :) Имам достатъчно точки:)
22 mins

8 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): -1
tachometers


Explanation:
Тахошайба е стария термин за тахометър - уред за засичане на изминатите километри на товарен автомобил или автобус - нещо като "черна кутия" в авиациятя. Тахошайбите служат най вече за контрол на действията на шофьорите от страна на адмионистрацията на транспортната фирма. На шофьора се дава пътен лист с посочен километраж- ако го превишава- значи прави черни курсове , или краде гориво. Тахошайбите са задължителни за ТИР-ове и междуградски автобуси и ДАИ може да спре преозното средство и да направи проверка.

Yassen Tounev
Bulgaria
Works in field
Native speaker of: Native in RussianRussian, Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 12

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  klyunchev: Tachometer е съвсем друг уред.
8 mins

disagree  Stefan Balchev: "Тахошайба е стария термин за тахометър" !!!!
9 mins

11 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
tacho charts


Explanation:
http://www.trutac.co.uk/stationery.htm

Trufev
Bulgaria
Specializes in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 36

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  invguy: Или tachograph charts. Мисля, че най-често така им казват. Заб.: подозирам, че това е UK English, не знам дали в US e различно.
4 hrs
  -> Това че е UK English се вижда от линка, но все пак повечето сме европейци:-)

16 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
tachograph disc/disk


Explanation:
Google.

klyunchev
Bulgaria
Works in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  invguy: И това се използва.
4 hrs