KudoZ home » Bulgarian to English » Business/Commerce (general)

икономични международни пратки

English translation: value/low cost international deliveries


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Bulgarian term or phrase:икономични международни пратки
English translation:value/low cost international deliveries
Entered by: Pavel Tsvetkov

14:54 Dec 14, 2010
Bulgarian to English translations [PRO]
Bus/Financial - Business/Commerce (general)
Bulgarian term or phrase: икономични международни пратки
Value Express предлага икономични международни доставки на пратки на ниски, твърди цени до 13 популярни дестинация в Европа.
Мими Петрова
value/low cost/cheap/economical international/overseas shipping services/shipments/deliveries
Explanation:
Успех!
Selected response from:

Pavel Tsvetkov
Bulgaria
Grading comment
Благодаря!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3value/low cost/cheap/economical international/overseas shipping services/shipments/deliveries
Pavel Tsvetkov
5 +1cheap international parcels
Zdravka Nikolova
5economic international deliveries
Andrei Vrabtchev
3 +2economy international shipments
Emilia Balke
5cheap international shipment
4leavedClover
4cost-efficient international deliveries
invguy


Discussion entries: 6





  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
cheap international shipment


Explanation:
cheap означава и "на сметка"

4leavedClover
Bulgaria
Works in field
Native speaker of: Bulgarian
PRO pts in category: 3

7 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
value/low cost/cheap/economical international/overseas shipping services/shipments/deliveries


Explanation:
Успех!

Pavel Tsvetkov
Bulgaria
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 16
Grading comment
Благодаря!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Yavor Dimitrov
37 mins
  -> Благодаря!

neutral  Zdravka Nikolova: не съм съгласна с нито едно от предложенията за "пратка"
1 hr

agree  Krasimira Kalcheva: value/low cost/international/overseas shipping/packages
1 hr
  -> Благодаря!

agree  petkovw
22 hrs
  -> Благодаря!

13 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
cheap international parcels


Explanation:
http://www.google.co.uk/search?hl=en&q=economic internationa...
доставка на икономични международни пратки - cheap international parcel delivery

--------------------------------------------------
Note added at 20 mins (2010-12-14 15:15:11 GMT)
--------------------------------------------------

cheap/economic/low-cost са възможни варианти, но все пак не говоим за услуги/доставки, а за пратки

Example sentence(s):
  • http://www.google.co.uk/search?hl=en&q=economic+international+shipments&meta=#sclient=psy&hl=en&q=%22cheap+international+parcel+delivery%22&aq=0v&aqi=g-v1g-o1&aql=&oq=&gs_rfai=&pbx=1&fp=64956a2742cae788
Zdravka Nikolova
Bulgaria
Native speaker of: Bulgarian
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Atanas Dakov
1 hr

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
economy international shipments


Explanation:
Възможно ли е Вашият оригинал да е злополучен превод от английски?

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2010-12-14 16:31:36 GMT)
--------------------------------------------------

Всъщност тук става въпрос за "inexpensive international shipments".
Прилагателното "сheap" се употребява рядко поради леко отрицателните отсенки в значението му.

Emilia Balke
United States
Works in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian, Native in EnglishEnglish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Krasimira Kalcheva: packages
17 mins

agree  klyunchev: Пратка през немски: http://www.dict.cc/?s=Sendung Пратки: http://www.dict.cc/?s=Sendungen
2 hrs

neutral  Vladimir Georgiev: economy international shipping ... to 13 destinations at low fixed ...= икономични международни доставки на пратки <-- предлага се услугата, не пратките :-)
12 hrs

5 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
economic international deliveries


Explanation:
-

--------------------------------------------------
Note added at 5 hrs (2010-12-14 20:16:10 GMT)
--------------------------------------------------

economic:

5. a variant of economical
6. informal inexpensive; cheap

http://dictionary.reference.com/browse/economic?&qsrc=

Andrei Vrabtchev
Bulgaria
Specializes in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 35

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  bettyblue: economic is not the same as economical ;)
3 hrs

16 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
cost-efficient international deliveries


Explanation:
Очевидно може да се преведе по различни начини, и все ще е вярно. Ако обаче се гони максимална прецизност при подбиране на звученето на превода, би следвало да се има предвид, че фразата не е наименование на услуга, а обикновено описание. Така че варианти от типа на value international parcels би следвало да отпаднат.

Освен това бих се въздържал от използването на overseas за "международни": еквивалентността между "международен" и "презморски/презокеански", може да е оправдана примерно при американци и австралийци предвид географската им специфика, но за останалата част от света това са (и би следвало да си останат) две различни думи.

invguy
Bulgaria
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian