KudoZ home » Bulgarian to English » Business/Commerce (general)

търговски обект

English translation: Point of Sale (POS), Commercial Outlet/Establishment


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Bulgarian term or phrase:търговски обект
English translation:Point of Sale (POS), Commercial Outlet/Establishment
Entered by: Vladimir Shapovalov

07:19 Mar 10, 2004
Bulgarian to English translations [PRO]
Bus/Financial - Business/Commerce (general)
Bulgarian term or phrase: търговски обект
Винаги съм се замислял като се стигне до "търговки обект".

В случая става въпрос за клауза от договор, касаеща използването на търговска марка.

Преди съм използвал "point of trade", но това беше в банков контекст, тъй че...
xxxbelokapov
point of sale (POS)
Explanation:
Така се наричат обектите, в които се реализират продажби на стоки и/или услуги (Преди 5-6 години работих в един американски вестник (The Sofia Independent) и така наричахме местата, където се продаваха вестниците ни).

---------------
Съгласно, чл. 3 от цитираният подзаконов нормативен акт "търговски обект" е всяко помещение и/или съоръжение (например маси, сергии и други подобни) на открито или под навеси, от което се извършват продажби на стоки и услуги, независимо от факта, че помещението или съоръжението може да служи същевременно и за други цели ( например офис, жилищно помещение и други подобни), да е част от притежаван недвижим имот (например гараж, мазе, стая и други подобни) или да е производствен склад, или превозно средство, от което се извършват продажби.

http://www.taxadmin.government.bg/php/quest/show.php3?ID=9&l...

point of sale

NOUN: Inflected forms: pl. points of sale
A business or place where a product or service can be purchased. Also called point of purchase.
OTHER FORMS: point-of-sale (pointv-sl) —ADJECTIVE

http://www.bartleby.com/61/27/P0402700.html

What is POS?

POS (point of sale) is the physical location at which goods are sold to customers.

http://www.posdirect.com/whatispos.php
Selected response from:

Vladimir Shapovalov
United States
Grading comment
Като че ли "commercial outlet" е малко marketing-oriented. Имах един материал, където точно това ми трябваше.

В случая point-of-sale ще спечели на фотофиниша.

Много благодаря и на трима ви. :-)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1Commercial Establishment
Peter Skipp
4 +2point of sale (POS)
Vladimir Shapovalov
4 +1Commercial outlet
Empty Whiskey Glass


  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
търговски обект
Commercial outlet


Explanation:
Commercial outlet?

--------------------------------------------------
Note added at 7 mins (2004-03-10 07:27:30 GMT)
--------------------------------------------------

the activity or location is not near a commercial outlet (including a permit for a
location or area issued under this subordinate local law) substantially selling the
same products where the issue of a permit may unreasonably effect such
COMMERCIAL OUTLET; and

http://www.ipswich.qld.gov.au/local_laws/pdfs_sll/20.pdf


--------------------------------------------------
Note added at 8 mins (2004-03-10 07:28:25 GMT)
--------------------------------------------------

Well established commercial outlet, currently up and running as a confectionery shop.

http://www.propertymaltadirect.com/property_for_sale_listing...

--------------------------------------------------
Note added at 9 mins (2004-03-10 07:29:26 GMT)
--------------------------------------------------

The University has authorized the Bookstore (Purple and Gold) to be the exclusive COMMERCIAL OUTLET for the sale and marketing of all merchandise that bears any of the University\'s registered marks and insignia.

http://www.wlu.ca/~wwwsecr/policy/13-1.shtml

--------------------------------------------------
Note added at 11 mins (2004-03-10 07:31:40 GMT)
--------------------------------------------------

А това мисля, че е достатъчно обяснително:

Retail or Commercial Outlet –
Can be defined as the direct contact point of the producers with their consumers.

http://www.posm.com.ua/mercheng.htm

Empty Whiskey Glass
Works in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Vladimir Shapovalov
1 hr

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
търговски обект
point of sale (POS)


Explanation:
Така се наричат обектите, в които се реализират продажби на стоки и/или услуги (Преди 5-6 години работих в един американски вестник (The Sofia Independent) и така наричахме местата, където се продаваха вестниците ни).

---------------
Съгласно, чл. 3 от цитираният подзаконов нормативен акт "търговски обект" е всяко помещение и/или съоръжение (например маси, сергии и други подобни) на открито или под навеси, от което се извършват продажби на стоки и услуги, независимо от факта, че помещението или съоръжението може да служи същевременно и за други цели ( например офис, жилищно помещение и други подобни), да е част от притежаван недвижим имот (например гараж, мазе, стая и други подобни) или да е производствен склад, или превозно средство, от което се извършват продажби.

http://www.taxadmin.government.bg/php/quest/show.php3?ID=9&l...

point of sale

NOUN: Inflected forms: pl. points of sale
A business or place where a product or service can be purchased. Also called point of purchase.
OTHER FORMS: point-of-sale (pointv-sl) —ADJECTIVE

http://www.bartleby.com/61/27/P0402700.html

What is POS?

POS (point of sale) is the physical location at which goods are sold to customers.

http://www.posdirect.com/whatispos.php


Vladimir Shapovalov
United States
Works in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian, Native in RussianRussian
PRO pts in category: 8
Grading comment
Като че ли "commercial outlet" е малко marketing-oriented. Имах един материал, където точно това ми трябваше.

В случая point-of-sale ще спечели на фотофиниша.

Много благодаря и на трима ви. :-)

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Empty Whiskey Glass
1 hr

agree  Scott Horne
5 hrs

3 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
търговски обект
Commercial Establishment


Explanation:
ми... това е -- хем може да е ресторант, хем склад на едро, хем магазин, хем капанче...

Peter Skipp
Bulgaria
Works in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian, Native in EnglishEnglish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Vladimir Shapovalov: малко по-обща дума (може да означава и фирма или http://216.239.59.104/search?q=cache:NvLstvv5rSgJ:www.maine.... но е много подходящо предложение за договори
1 hr