KudoZ home » Bulgarian to English » Construction / Civil Engineering

сапанджия

English translation: slinger


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Bulgarian term or phrase:сапанджия
English translation:slinger
Entered by: klyunchev

08:30 Aug 16, 2010
Bulgarian to English translations [PRO]
Tech/Engineering - Construction / Civil Engineering / техника, кранове
Bulgarian term or phrase: сапанджия
По време на работа кранистът е длъжен:
• да работи с правоспособни сапанджии;
• преди манипулация да сигнализира;
natasha stoyanova
Bulgaria
slinger
Explanation:
Webster: one that uses a sling (as to support, hoist, or carry) ; especially : a workman that attaches slings to articles for hoisting.

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2010-08-16 10:16:54 GMT)
--------------------------------------------------

Slinger: http://uk.recruit.net/search-cpcs slinger-jobs

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2010-08-16 10:23:01 GMT)
--------------------------------------------------

Сапан: http://www.google.com/images?hl=en&lr=lang_bg&q=сапан&um=1&i...

Sling: http://www.google.com/images?um=1&hl=en&lr=lang_en&newwindow...

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2010-08-16 10:29:19 GMT)
--------------------------------------------------

Превеждам днес неща по темата (от английски), като например:

2.2.2. Torch handling with lifting devices
To handle the torch by lifting devices such as overhead cranes, lifting means are added to the torch:
• Swing bar for horizontal transport (dark blue in Figure 2-2 and Figure 2-3)
• Lifting lugs for vertical transport (red in Figure 2-2 and Figure 2-3).

When the torch is resting in the standby support, lifting slings and lugs are to be removed. The torch is now in standby and can be picked up by the torch bracket.

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2010-08-16 10:30:36 GMT)
--------------------------------------------------

Ето пак речника:

lifting adapter подемен адаптер
lifting appliance подемно устройство
lifting arm подемен лост / повдигателен лост
lifting assembly подемен възел
lifting beam подемна траверса
lifting capacity товароподемност
lifting chain подемна верига
lifting class клас на повдигане
lifting coefficient коефициент на повдигане
lifting cylinder подемен цилиндър
lifting device подемно устройство
lifting equipment подемно оборудване
lifting eye ухо за закачане / ухо за окачване
lifting height височина на повдигане
lifting hole отвор за повдигане
lifting lug халка за закачане / халка за окачване
lifting means подемни средства
lifting operation операция по повдигане
lifting pintle повдигащ щифт
lifting position положение за повдигане
lifting rope подемно въже
lifting rod подемен прът
lifting shackle подемен шегел
lifting sling подемен сапан / подемна лента / подемен колан
lifting speed скорост на повдигане
lifting strap подемен ремък
lifting tool подемно устройство
lifting yoke подемна скоба

Disclaimer: горният речник е правен за собствени нужди и няма никакви претенции за изчерпателност, 100% вярност и т. н. Ползвайте на собствен риск.

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2010-08-16 11:11:48 GMT)
--------------------------------------------------

Добавка към речника:

flat sling / flat websling подемна лента / сапан от плоска лента

round sling / roundsling рингов колан / кръгъл сапан (БДС) / кръгла примка

web sling / websling лентов сапан / подемна лента.

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2010-08-16 11:13:38 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.google.com/search?hl=en&lr=lang_bg&as_qdr=all&tbs...
Selected response from:

klyunchev
Bulgaria
Grading comment
бЛАГОДАРЯ ОЩЕ ВЕДНЪЖ
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2slingerklyunchev
4ropemaker; roper
C_Metschkaroff


Discussion entries: 14





  

Answers


44 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
ropemaker; roper


Explanation:
Ropemaker; roper = сапанджия (който прави въжета).
В строителството - to rig; rigging specialist; rigger; ~ mechanic, etc.
Вж. втората податка

--------------------------------------------------
Note added at 45 mins (2010-08-16 09:15:50 GMT)
--------------------------------------------------

Податката ми е извън контекста. А в контекста: Вж. примера!

Example sentence(s):
  • In order to hook and unhook the loads, the operator usually works in conjunction with a signaller (known as a 'dogger', 'rigger' or 'swamper').

    Reference: http://www.thefreedictionary.com/ropemaker
    Reference: http://en.wikipedia.org/wiki/Crane_%28machine%29#Mechanical_...
C_Metschkaroff
Bulgaria
Specializes in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 120
Notes to answerer
Asker: Благодаря


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Alpha-Beta: rigger
9 mins
  -> 10й! a signaller (known as a 'dogger', 'rigger' or 'swamper').

disagree  klyunchev: Не е това (първия отговор). Тук обаче има достатъчно контекст. Сапанджията не прави сапан(и). Сапан е подемно приспособление. http://www.google.com/images?hl=en&lr=lang_bg&q=сапан&um=1&i...
12 mins
  -> Да Ви напомня, че регионът ми е извън България ;-)... Сапанджия насам е този, който се занимава с "въжени изделия - изработка, плетене, закрепвания с въжета и т.н.". Сапанджията закрепва товарите. Това sling operator си е чист newspeak. Като оператор на .

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
slinger


Explanation:
Webster: one that uses a sling (as to support, hoist, or carry) ; especially : a workman that attaches slings to articles for hoisting.

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2010-08-16 10:16:54 GMT)
--------------------------------------------------

Slinger: http://uk.recruit.net/search-cpcs slinger-jobs

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2010-08-16 10:23:01 GMT)
--------------------------------------------------

Сапан: http://www.google.com/images?hl=en&lr=lang_bg&q=сапан&um=1&i...

Sling: http://www.google.com/images?um=1&hl=en&lr=lang_en&newwindow...

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2010-08-16 10:29:19 GMT)
--------------------------------------------------

Превеждам днес неща по темата (от английски), като например:

2.2.2. Torch handling with lifting devices
To handle the torch by lifting devices such as overhead cranes, lifting means are added to the torch:
• Swing bar for horizontal transport (dark blue in Figure 2-2 and Figure 2-3)
• Lifting lugs for vertical transport (red in Figure 2-2 and Figure 2-3).

When the torch is resting in the standby support, lifting slings and lugs are to be removed. The torch is now in standby and can be picked up by the torch bracket.

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2010-08-16 10:30:36 GMT)
--------------------------------------------------

Ето пак речника:

lifting adapter подемен адаптер
lifting appliance подемно устройство
lifting arm подемен лост / повдигателен лост
lifting assembly подемен възел
lifting beam подемна траверса
lifting capacity товароподемност
lifting chain подемна верига
lifting class клас на повдигане
lifting coefficient коефициент на повдигане
lifting cylinder подемен цилиндър
lifting device подемно устройство
lifting equipment подемно оборудване
lifting eye ухо за закачане / ухо за окачване
lifting height височина на повдигане
lifting hole отвор за повдигане
lifting lug халка за закачане / халка за окачване
lifting means подемни средства
lifting operation операция по повдигане
lifting pintle повдигащ щифт
lifting position положение за повдигане
lifting rope подемно въже
lifting rod подемен прът
lifting shackle подемен шегел
lifting sling подемен сапан / подемна лента / подемен колан
lifting speed скорост на повдигане
lifting strap подемен ремък
lifting tool подемно устройство
lifting yoke подемна скоба

Disclaimer: горният речник е правен за собствени нужди и няма никакви претенции за изчерпателност, 100% вярност и т. н. Ползвайте на собствен риск.

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2010-08-16 11:11:48 GMT)
--------------------------------------------------

Добавка към речника:

flat sling / flat websling подемна лента / сапан от плоска лента

round sling / roundsling рингов колан / кръгъл сапан (БДС) / кръгла примка

web sling / websling лентов сапан / подемна лента.

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2010-08-16 11:13:38 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.google.com/search?hl=en&lr=lang_bg&as_qdr=all&tbs...

klyunchev
Bulgaria
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 147
Grading comment
бЛАГОДАРЯ ОЩЕ ВЕДНЪЖ

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Zdravka Nikolova
41 mins
  -> Благодаря. Rigger е такелажник, но не знам дали е синоним на сапанджия. Нужни са допълнителни проучвания. Благодаря за линка горе.

agree  Andrei Vrabtchev
1 day21 hrs
  -> Благодаря.