KudoZ home » Bulgarian to English » Construction / Civil Engineering

функционална пожарна опасност на строежите

English translation: construction site functional fire hazard


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Bulgarian term or phrase:функционална пожарна опасност на строежите
English translation:construction site functional fire hazard
Entered by: Pavel Tsvetkov

14:47 Sep 5, 2011
Bulgarian to English translations [PRO]
Tech/Engineering - Construction / Civil Engineering / Fire Safety
Bulgarian term or phrase: функционална пожарна опасност на строежите
Осигуряването на безопасност в случай на пожар се смята за удовлетворено, когато сградата е проектирана и изпълнена при спазване на:

1. изискванията за съответните класове на функционална пожарна опасност на строежите;

2. минималната огнеустойчивост на конструктивните елементи и изискваните класове по реакция на огън за строителните продукти, както и други специфични изисквания за различните видове строежи.

В зависимост от функционалната пожарна опасност на строежите се проектират системи за пожароизвестяване и пожарогасене с автоматично и/или ръчно задействане съгласно приложение № 1.
Pavel Tsvetkov
Bulgaria
construction site functional fire hazard
Explanation:
.
Selected response from:

Yuliyan Gospodinov
Bulgaria
Grading comment
Thanks!
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4Fire Safety on Construction Sites
C_Metschkaroff
4construction site functional fire hazardYuliyan Gospodinov
3functional fire hazard of sitesklyunchev


Discussion entries: 3





  

Answers


17 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Fire Safety on Construction Sites


Explanation:
Целият израз е: Special Conditions concerning Fire-Fighting Facilities and Fire Safety on Construction Sites
Special Conditions може да се поясни и със Special Requirements ....
Според мен изразът ".... функционална пожарна опасност на строежите... " си пада доста безсмислен - дори и със контекста. Ама ....

През друг език... ;-)


C_Metschkaroff
Bulgaria
Specializes in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 120

7 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
functional fire hazard of sites


Explanation:
http://ec.europa.eu/enterprise/tris/pisa/cfcontent.cfm?vFile...

--------------------------------------------------
Note added at 7 hrs (2011-09-05 21:56:07 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.google.com/search?q="functional fire hazard"&hl=e...

Контекстите са подчертано постсоциалистически.

--------------------------------------------------
Note added at 7 hrs (2011-09-05 21:57:46 GMT)
--------------------------------------------------

Лингво х3+: fire hazard пожароопасность, опасность пожара, риск пожара.

--------------------------------------------------
Note added at 7 hrs (2011-09-05 21:59:11 GMT)
--------------------------------------------------

Според мен fire safety е антоним на fire hazard. Лингво х3+: fire safety пожаробезопасность

klyunchev
Bulgaria
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 147

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  C_Metschkaroff: "...fire safety е антоним на fire hazard"- точно така! Ама я вижте, как е в т. 1: ".. изисквания за ...функционална пожарна опасност" - като как да го разбираме това? Да се създават/спазват условия за възникване на пожар??? Мъкаааааа...
9 hrs
  -> Не, разбира се. "За" в случая значи "към, по отношение на".

7 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
construction site functional fire hazard


Explanation:
.

Yuliyan Gospodinov
Bulgaria
Works in field
Native speaker of: Bulgarian
PRO pts in category: 3
Grading comment
Thanks!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  C_Metschkaroff: "...fire safety е антоним на fire hazard"- точно така! Ама я вижте, как е в т. 1: ".. изисквания за ...функционална пожарна опасност" - като как да го разбираме това? Да се създават/спазват условия за възникване на пожар??? Мъкаааааа...
8 hrs